چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
بیابانکی: رقابت در جشنواره شعر فجر تفاوت ایجاد می‌کند

سعید بیابانکی، شاعر و طنزنویس برگزاری جشنواره شعر فجر را اقدامی مثبت دانست و گفت: رقابت در جشنواره فجر سبب امکان ایجاد تفاوت عمده این جشنواره با دیگر جشنواره‌ها را سبب می‌شود.-

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، سعید بیابانکی، شاعر و آیینی‌سرا درباره برگزاری این جشنواره گفت: بهتر این است که برنامه جشنواره شعر فجر، در جهت جذب کردن شاعران صاحب عنوان باشد. 

وی در ادامه افزود: می‌توان برنامه‌ای تنظیم کرد که منجر به ایجاد رقابت میان شاعرانی بشود که پیش‌تر در جشنواره‌های دیگر حوزه شعر، صاحب عنوان و مقامی شده بودند.

سراینده «نه اناری، نه ترنجی» با اشاره به آن‌که جشنواره شعر فجر باید نشان و اعتبار خاصی داشته باشد، افزود: این نشان باید طوری باشد که برای شاعر برگزیده، مفید فایده شود. البته منظورم فایده مالی جایزه نیست، بلکه عنوانی است که فرد برگزیده بتواند با استفاده از آن، به لحاظ علمی به جایگاهی خاص دست یابد.

سراینده «نیمی از خورشید» در ادامه گفت: این جایزه می‌تواند چیزی شبیه جوایز برگزیدگان جشنواره سراسری مطبوعات باشد؛ مثلا ارایه بورس تحصیلی به شاعر برگزیده و یا امکان بدون آزمون وارد یک مقطع تحصیلی شدن می‌تواند نوعی از این جوایز باشد.

بیابانکی با اشاره به این‌که نشان برگزیدگان جشنواره بین‌المللی شعر فجر می‌تواند دربرگیرنده برخی امتیازات و اعتبارات فرهنگی و ادبی برای برگزیدگان باشد، گفت: حتی می‌شود برنامه‌ای ترتیب داد که درباره شاعر برگزیده و یا چاپ کتابش فیلمی مستند ساخته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها