دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
تخصیص 500  میلیون ريال برای خریدن تجهیزات کتابخانه‌‌هاي اردبيل

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل دیروز(یکشنبه) در سالن شیخ صفی الدین استانداری اردبیل به ریاست عباس دست‌باز، معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل و با حضور اعضای این انجمن و اعضای کمیته مطالعه مفید برگزار شد.-

به‌ گزارش و خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این جلسه درباره تجهیزات و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخانه تبادل نظر شد و مبلغ 500 میلیون ريال اعتبار برای خرید تجهیزات کتابخانه‌ای با نگاه ویژه به کتابخانه مرکزی اردبیل از سوی استانداری اردبیل تخصیص داده شد.

همچنین در این جلسه به تعامل فعال کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با ادارات مختلف از جمله اداره آموزش و پرورش، سازمان بسیج، امور بانوان، استانداری و تبلیغات اسلامی مورد تاکید قرار گرفت و مصوب شد بر اساس تفاهمنامه سازمان سازمان بسیج با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فعالیت‌های فراگیر کتابخانه‌ای در سطح مدارس و بسیج روستاهای این استان شکل داده شوند.

اداره آموزش و پرورش استان اردبیل هم موظف شد تا ساختمان مدارس بی‌استفاده روستایی را با هدف ایجاد کتابخانه مشارکتی، در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی کشور قرار دهد.

همچنین اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نسبت به سهیم کردن عموم برای راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه رای مثبت دادند. بنابراین، از اردبیلی‌هایی که از منابع مکتوب این ایستگاه‌ها استفاده می‌کنند، خواسته می‌شود تا بخشی از هزینه کتاب را در صندوقچه‌ تعبیه شده در کنار این ایستگاه قرار دهند. با این روش در حفظ و نگهداری کتاب‌ها تلاش می‌شود و در صورت تحویل ندادن کتاب به ایستگاه مطالعه می‌توان با هزینه موجود درصندقچه، کتاب را دوباره خریداری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط