سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
آمادگی نهاد کتابخانه‌های عمومی برای بازسازی کتابخانه‌های زلزله‌زده

مشاوران دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از آمادگی کامل فنی و ستادی این نهاد برای همکاری به منظور بازسازی کتابخانه‌های آسیب‌دیده خبر دادند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی، «میرمهدی نجفی» مشاور عمرانی و «مسلم میرزاپور» مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همراه با کارشناس عمرانی و مسوول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان  دوشنبه(12 شهریورماه) از مناطق زلزله‌زده و کتابخانه‌های آسیب‌دیده در حادثه اخیر استان آذربایجان شرقی دیدن کردند.

در این برنامه مشاوران دبیرکل نهاد برای ابلاغ پیام تسلیت دبیرکل و همکاران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و برای بررسی آسیب‌های ایجاد شده به کتابخانه‌های ورزقان و اهر در این استان حاضر شدند و به بررسی علل فنی تخریب‌های وارد شده پرداختند.

نجفی، مشاور عمرانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، عمده‌ترین دلیل آسیب‌های کتابخانه‌ای را اتصال نداشتن اصولی دیوارها به ستون‌ها و در برخی مناطق نشست زمین دانست و همچنین نسبت به رعایت دقیق آیین‌نامه‌های مدون نظام مهندسی در ساختمان‌سازی تاکید ورزید.

وی با اشاره به تخریب کتابخانه‌های شهرستان ورزقان و بخش‌هایی از کتابخانه شیخ شهاب‌الدین اهری، توصیه‌های فنی مهندسی ضروری را درباره اصول بازسازی و بهسازی ساختمان این کتابخانه‌ها ارایه کرد.

همچنین در حاشیه این بازدید، مشاوران نهاد و مدیرکل کتابخانه‌های استان با استاندار، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، فرماندار اهر و فرماندار ورزقان دیدار و گفت‌وگو کردند و از آمادگی کامل فنی و ستادی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور همکاری برای بازسازی کتابخانه‌های آسیب‌دیده خبر دادند.

علیرضا احمدبیگی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: اکنون عمده‌ترین تمرکز مدیریت استان بر تامین امکانات اسکان دایم هموطنان است. همچنین برنامه‌ریزی برای اموری مانند راه‌سازی، مسایل زیرساختی و فرهنگی هم تدوین شده است.

وی با اشاره به ابلاغیه هیات وزیران تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، دستگاه‌ها باید خودشان نسبت به بازسازی زیرمجموعه‌های آسیب‌دیده اقدام کنند و مدیریت استان نیز در این فرایند نظارت و همراهی می‌کند. بنابراین، لازم است تا موضوع بازسازی بین تمام بخش‌های استان تقسیم ‌شود.

احمدبیگی مشارکت مردم در بازسازی‌ها را ضروری خواند و افزود: اگر در این فرایند تنها به کمک‌های دولت و امکانات دولتی توجه کنیم، از مردم بازخواهیم ماند، در حالی که مشارکت مردمی موجب تسریع و تسهیل در ساخت و ساز و بهسازی مناطق زلزله‌زده و تامین اسکان دایم خواهد شد.

در این دیدار مشاوران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیام تسلیت دبیرکل و آمادگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را برای هرگونه همکاری در بازسازی و بهسازی کتابخانه‌های آسیب‌دیده اعلام کردند. 

کتابخانه شیخ شهاب الدین اهری در سال 1346، کتابخانه نجفی اهری در سال 1385 و کتابخانه عمومی ورزقان در سال 1375 احداث شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط