یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کتابداران باسواد، عامل افزایش سرانه مطالعه‌اند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماکوی استان آذربایجان غربی کتابداران مسلط، با انگیزه و بدون دغدغه مالی را عامل افزایش سرانه مطالعه و تبلیغ موفق کتاب به مخاطبان کتابخانه‌ها دانست.-

حمد‌االله محمدزاده در گفت‌وگو با خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که کتابداران با الگو گرفتن از کتابداری جهانی و افزایش معلومات خویش سرانه مطالعه در استان‌ها را ارتقا می‌دهند، اظهار کرد:  سطح سواد و دانش، اطلاعات وسیع در حوزه‌های متفاوت فرهنگی و همچنین تسلط بر زبان‌های خارجی، از امتیاز‌های یک کتابدار شایسته برای ارتباط با مراجعان به شمار می‌آیند.

وی همچنین با اشاره به طرح توزیع کتاب «خانه به خانه» از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماکو به صورت منطقه‌ای و با هدف انس با کتاب در این شهرستان گفت: این طرح با هدف ترویج بهداشت محیط شهری با همکاری شهرداری شهرستان ماکو به‌ صورت خانه ‌به خانه در هر منطقه اجرا می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماکو با اشاره برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار‌های قرآنی در شهرستان ماکو از پنجم تا پایان ماه مبارک رمضان در سالن سینما قدس این شهرستان عنوان کرد: این نمایشگاه با عرضه سه هزار و 200 عنوان کتاب در قالب پنج هزار نسخه اثر مکتوب و فروش کتاب‌های مذهبی و عمومی، تا پایان ماه مبارک رمضان به کار خود ادامه خواهد داد.

محمدزاده با بیان‌این که از ابتدای امسال تاکنون سه هزار عنوان کتاب به کتابخانه‌های مراکز فرهنگی شهرستان ماکو اهدا شده‌اند، عنوان کرد: همچنین 200 جلد کتاب با عنوان «اخلاق اسلامی» سال گذشته میان بازاریان شهرستان ماکو توزیع شد. همچنین کتاب‌های تاریخی چاپ شهرستان ماکو با هدف آشنایی بازدید‌کنندگان از اماکن تاریخی همزمان با عید نوروز در این مکان‌ها و کافی‌شاپ‌های سطح شهرستان ماکو توزیع می‌شوند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماکو با یادآوری اهدای کتاب به کتابخانه‌های آموزش و پرورش شهرستان ماکو در مناسبت‌های ویژه، گفت: با توافق‌های صورت ‌گرفته با اداره آموزش و پرورش شهرستان ماکو قرار است در صورت پذیرفتن 50 درصد هزینه از سوی این مراکز، منابع کتابخانه‌های آموزش‌ و پرورش شهرستان ماکو  تجهیز شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط