دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کتابخانه‌های عمومی اهر و ورزقان تعطیل‌اند

دو روز از وقوع زلزله در شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی می‌گذرد و کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های اهر و ورزقان قابل استفاده‌اند اما با تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های زلزله‌زده برای جلوگیری از خطر آسیب‌دیدگی، این کتابخانه‌ها تعطیل‌اند.-

مهدی درم‌نثاری، مسوول روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان آدربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب عنوان کرد: اکنون ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های ورزقان و اهر به برداشتن آوار از روی مجروحان در روستاها مشغولند و برای تعمیر و تجهیز ساختمان کتابخانه‌های آسیب‌دیده تصمیمی نگرفته‌اند. 

وی ادامه داد: مصطفی محمد نجار، وزیر کشور اعتبار بازسازی اماکن زلزله‌زده این استان را دو برابر اعلام کرده است. همچنین در جلسه ستاد مدیریت بحران درباره ارایه بودجه صحبت‌هایی به میان آمده است اما اولویت با زلزله‌زدگان، بازسازی خانه‌ها، شهر و روستاهاست و در مراحل آخر رسیدگی و تعمیر، اماکنی نظیر کتابخانه‌ها قرار دارند. 

وی افزود: در بازدیدی که دیروز(22 مرداد ماه) از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی صورت گرفت، مشخص شد که به ترتیب کتابخانه‌های عمومی «ورزقان»، «شیخ شهاب‌الدین اهری»، «آیت‌الله نجفی اهری» و «هریس» بیشترین آسیب را دیده‌اند. قفسه‌های کتاب‌، گچ و ستون، دیوار و سقف کاذب برخی از این کتابخانه‌ها فرو ریخته‌اند.

مسوول روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان آدربایجان شرقی با بیان این‌که در شهرستان ورزقان، اغلب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیر ایمن آسیب بیشتری دیدند، افزود: اکنون ساکنان شهرستان‌های اهر، هریس و کلیبر آرامش خود را تا حدودی بازیافته‌اند اما در میان اهالی شهرستان ورزقان ترس حاکم است.

وی عنوان کرد: ساختمان کتابخانه «شیخ شهاب‌الدین اهری» در شهرستان اهر با بیش از 15 سال قدمت، با تخریب شدیدی مواجه شده است. یکی از دلایل تخریب این کتابخانه می‌تواند مصالح قدیمی به‌کار رفته در آن باشد که البته این موضوع باید کارشناسی شود.

شنبه (21 مرداد ماه) در شهرستان اهر زمین لرزه‌ای به بزرگی 2/6 ریشتر در ساعت شانزده و 53 دقیقه به‌وقوع پیوست و زلزله دیگری نیز به بزرگی شش ریشتر ساعت 17 و چهار دقیقه در شهرستان ورزقان رخ داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط