سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
معتمدی: «ایبنا» اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب را سرعت بخشيد

كارشناس و پژوهشگر آموزش و پرورش با اشاره به موثر بودن وجود مرکزی که انتقال علم از اندیشمندان، نویسندگان و مترجمان به عموم مردم را سرعت بخشد، گفت: «ایبنا» به عنوان خبرگزاری تخصصی حوزه کتاب توانسته است زمینه‌های تسریع فرآیند اطلاع‌رسانی را فراهم کند.-

اسفندیار معتمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: پیش از این تصور می‌شد که فقط دانشمندان می‌توانند بیشترین اثرگذاری فرهنگی را در کشور داشته باشند اما به‌تدریج مشخص شد که افراد، گروه‌ها یا سازمان‌هایی نیز می‌توانند اطلاعات را از دانشمندان به عموم مردم انتقال دهند و در نتیجه در حوزه فرهنگی موثر باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر ابزارهای مختلف ارتباطی مانند خبرگزاری‌ها و مطبوعات توانسته‌اند با سرعت بیشتر از گذشته نظرات و دیدگاه‌های اندیشمندان را به عموم انتقال دهند و زمینه‌های ارتقای سطح اطلاعات و فرهنگ مردم را فراهم کنند. خبرگزاری کتاب ایران یکی از این ابزارها محسوب می‌شود که توانسته است گام موثری در این حوزه بردارد.

كارشناس و پژوهشگر آموزش و پرورش افزود: خبرگزاری کتاب ایران با انتقال اطلاعات فرهنگی به عموم مردم نه تنها بر ترویج علم و آگاهی در جامعه کمک می‌کند بلکه وسیله‌ای برای تشویق نویسندگان، مترجمان، اندیشمندان و صاحب‌نظران محسوب می‌شود، چرا که آن‌ها به صورت مستقیم و عملی می‌بینند که آثارشان، دیدگاه‌ها و عقایدشان در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌اند.

معتمدی بیان کرد: امیدوارم خبرگزاری کتاب ایران در حوزه انتقال اطلاعات مربوط به تازه‌های نشر و معرفی کتاب‌های مفید بیش از پیش رشد کند، به‌گونه‌ای که هر اندیشه‌ای در قالب کتاب در کمترین زمان ممکن به مخاطبان ارایه شود.

وی در ادامه با بیان این‌که وسعت شهرها و مشکل ترافیک مانع از آن شده‌اند که عموم مردم بتوانند به راحتی به کتاب‌‌هایی که منتشر شده‌اند، دسترسی داشته باشند، اظهار کرد: «ایبنا» با فعالیت در حوزه معرفی کتاب،‌ فاصله میان انتشار کتاب و در دسترس قرار گرفتن کتاب را کم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط