پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
باقرزاده: تدبر در قرآن کریم بیش از قرائت آن توصیه می‌شود

عبدالرحمن باقرزاده، محقق حوزه دین، بهترین راه درک و دریافت مضامین قرآن کریم را از طریق توسل به سیره و وصایای ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: قطعا تدبر در قرآن کریم بیش از قرائت آن مورد تاکید خداوند است.-

نویسنده کتاب «پژوهشی جدید درباره آیه تطهیر» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از شب‌های قدر به عنوان قلل مرتفع ماه مبارک رمضان یاد کرد و گفت: افرادی موفق به فتح این قلل معنوی می‌شوند که از ماه‌های رجب و شعبان ـ که مقدمات ماه مبارک رمضان‌اند ـ خود را آماده کرده‌اند. 

وی با اشاره به این که به استناد منابع معتبر، به احتمال قوی قرآن کریم در شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان نازل شده است، شب‌های نوزدهم و بیست‌ویکم این ماه را فرصت‌هایی برای کسب آمادگی لازم درک فضایل و برکات شب بیست‌وسوم دانست و بر درک مفاهیم قرآن کریم بیش از قرائت آن تاکید کرد.

باقرزاده یادآور شد: قطعا ادعیه‌هایی که از ائمه اطهار(ع) به ما رسیده‌اند، بهترین و والاترین منابع و راه‌ها برای درک فضیلت‌های شب‌های قدر هستند. این بزرگواران با اتصال به منابع وحی، بهترین و جذاب‌ترین الفاظ، کلمات و دعاها را برای درک قدر به یادگار گذاشته‌اند.

وی از «قرآن کریم» به عنوان نقطه اوج کلام الهی یاد کرد و گفت: خداوند متعال در طول تاریخ، انبیا و کلمات نورانی مختلفی را از طریق وحی در اختیار انسان‌ها قرار داده است که همگی مقدمه‌ای برای نزول قرآن به‌شمار می‌آیند. در حقیقت قرآن کریم بزرگترین تفضلی است که پررودگار به بشریت داشته است.

محقق حوزه دین با اشاره به آیاتی که درباره ماه مبارک رمضان نازل شده‌اند، گفت: ویژگی مهم و اصل این ماه نزول قرآن است، نه روزه گرفتن. همچنین برای بهره گرفتن و درک فضایل معنوی آن با پیمودن مسیر اهل‌بیت پیامبر(ص) و توسل به آن بزرگواران می‌توانیم به فضای معنوی قرآن کرم وارد شویم. قطعا تدبر در قرآن کریم بیش از قرائت قرآن مورد تاکید خداوند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط