دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
حما‌م‌های قدیمی خرمدره کتابخانه شدند

مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره در استان زنجان گفت: در دو روستا از فضای حمام‌های عمومی که بی‌استفاده مانده‌اند، کتابخانه ایجاد کرده‌ایم.-

لیلا صباغی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در دو روستای «سوکهریز» و «نصیرآباد» از توابع شهرستان خرمدره، از حمام‌های عمومی که استفاده‌ای نداشتند، کتابخانه عمومی ایجاد کرده‌ایم. البته کتابخانه سوکهریز بیش از یک سال است که راه‌اندازی شده و کتابخانه روستای نصیرآباد هم در هفته‌های آتی به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

صباغی افزود: کتابخانه روستای نصیرآباد تقریبا آماده است و تنها، کارهای دیوارکشی و پارتیشن‌بندی فضای سالن مطالعه در این کتابخانه به انجام نرسیده است که پس از به پایان رسیدن این بخش، کتابخانه کار خود را آغاز خواهد کرد. اگرچه اکنون انتقال کتاب به این کتابخانه و فعالیت‌های عضوگیری در حال انجام است.

وی به فعالیت‌های فصل تابستان کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره هم اشاره کرد و گفت: برپایی مسابقه‌های نقاشی و کتابخوانی برای همه سنین، برگزاری نشست‌های هفتگی شاهنامه‌خوانی و مثنوی‌خوانی و همچنین قصه‌گویی برای کودکان، از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره در فصل تابستانند.

مسوول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره در پایان به مشکل مالی این اداره اشاره کرد و گفت: با این‌که شهرداری سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری را به موقع و منظم به اداره کتابخانه‌ها پرداخت می‌کند اما رقم موجود، پاسخگوی هزینه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط