پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
لاک‌پشت پرنده یک ساله شد

فهرست لاک‌پشت پرنده یک ساله شد و نخستین جشن تولد این فهرست کتاب‌ها کودکان و نوجوانان شب گذشته در شهر کتاب مرکزی،‌ برگزار شد.

ایبنا نوجوان: لاک‌ پشت پرنده در یک سالگی خودش میزبان، مهمان‌های زیادی بود. مهمان‌هایی از جنس کودک، نوجوان و بزرگسال.
 
 من هم به این مهمانی دعوت شده بودم. از در فروشگاه شهر کتاب که وارد شدم، تمام بچه‌ها دنبال کاری بودند. یکی به سمت کتاب‌های داستانی می‌رفت، یکی به سمت کتاب‌های علمی.
 
 دقایقی گذشت و  برنامه آغاز شد و بزرگان عرصه‌ی کودک و نوجوان برای بچه‌های کتاب‌خوان شروع به صحبت کردند.

مجید راستی به نمایندگی از انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره لاک‌پشت پرنده‌ی یک ساله، گفت: خیلی خوب است که در آسمان خیال بچه‌ها حتی یک لاک‌پشت هم هوا شود. امیدوارم این بادبادک، بادبادک‌های دیگری را در آسمان خیال بچه‌ها به پرواز درآورد. 

اما شاید شما از خودتان بپرسید اصلا این «لاک پشت پرنده» چیست؟ «لاک پشت پرنده» فهرستی از بهترین کتاب‌های کودکان و نوجوانان است که به دست داوران و کارشناسان حوزه ادبیات کودک و نوجوان رتبه‌بندی شده‌اند تا بچه‌ها برای انتخاب‌ کتاب‌هایشان کار راحت‌تری در پیش داشته باشند.

از نکات جالب لیست لاک‌پشت پرنده، پیشی گرفتن کتاب‌های ترجمه از کتاب‌های تالیفی در تعداد است.

بچه‌هایی که کتابخوان هستند پیش از خرید کتاب اگر به این لیست سری بزنند، در خرید خود موفق‌تر عمل می‌کنند و از این کتاب‌ها راضی خواهند بود. 

بعد از صحبت‌های بزرگتر‌ها نوبت به جشن تولد لاک پشت داستان ما رسید.
بچه‌هایی که در شهر کتاب بودند، هو‌هو کنان، کیک تولد لاک‌ پشت پرنده را با قطاری از جنس خودشان به سمت میز آورند. با نویسندگان و مترجمان کتاب‌هایشان همراه شدند؛ کیک را بریدند و مراسم امضای کتاب‌هایشان شروع شد.
 

مترجمان و نویسندگان محبوب بچه‌ها، دور میز‌هایی نشستند و بچه‌ها یکی یکی برای امضای کتاب‌ها و صحبت با آن‌ها به سمت میز‌ها می‌آمدند. 

مترجمان و نویسندگانی همچون رضی هیرمندی، محبوبه نجف‌خانی، مهسا ملک مرزبان، مصطفی رحماندوست و بسیاری از نویسندگان محبوب کودکان دور میزها یک ساعتی را با بچه‌ها بودند. پس از آن تمامی بچه‌ها با کتاب‌های امضا شده به دست مترجمان و نویسندگان راهی خانه‌هایشان شدند تا منتظر دوره بعدی اعلام این لیست بمانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها