جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
نادر قدیانی: امیدوارم نسل‌های آینده صد سالگی‌ «لاک‌پشت پرنده» را جشن بگیرند

نادر قدیانی، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در حاشیه مراسم جشن تولد «لاک‌پشت پرنده» و رونمایی از کتاب‌های برگزیده این فهرست، آغاز حرکت‌هایی همچون انتشار فهرست کتاب‌های برگزیده «لاک‌پشت پرنده» را اتفاقی مبارک دانست و اظهار امیدواری کرد که نسل‌های آینده صد سالگی‌ فهرست «لاک‌پشت پرنده» را جشن بگیرند.-

نادر قدیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشار فهرست «لاک‌پشت پرنده» را حرکت نو و زیبایی دانست که بعد از سال‌ها توقف چنین حرکت‌هایی اتفاق می‌افتد. وی افزود: من لازم می‌دانم از متولیان انتخاب و معرفی کتاب‌های برگزیده فهرست «لاک‌پشت پرنده»، دوستانم در شهر کتاب به ویژه مهندس فیروزان تشکر کنم و از مسوولان پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان همچون دکتر مهدی حجوانی سپاسگزار باشم.

 
وی درباره سوابق فعالیت‌های حجوانی و تاثیر او بر آغاز به کار انتخاب و انتشار فهرست «لاک‌پشت پرنده» گفت: دکتر حجوانی بیست و دو سال است به عنوان مشاور به شورای بررسی کتاب انتشارات قدیانی افتخار همکاری داده‌اند و نشریه موفقشان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان پس از چندین سال توقف در انتشار، دوباره با کوشش ایشان منتشر می‌شود. البته مهم‌ترین اتفاقی که با همکاری ایشان رخ داده و شاهد آن هستیم، گردهمایی 50 نویسنده، مترجم و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان در مراسم رونمایی کتاب‌های فهرست «لاک‌پشت پرنده» است.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره لزوم معرفی فهرست‌هایی مانند فهرست «لاک‌پشت پرنده» به جامعه اظهار کرد: به دلیل مشغله‌های والدین، زیاد بودن دغدغه‌ها، یا بی‌اطلاعی از فرهنگ و کتاب‌های مناسب روز، جای فهرستی برای معرفی و پیشنهاد کتاب‌های خوب به خانواده‌ها بسیار خالی بود. انتشار فهرست «لاک‌پشت پرنده» حرکت مبارک و بسیار خوبی است.

 
وی درباره سابقه انتشار چنین فهرست‌هایی در کشورمان توضیح داد: اوایل انقلاب چنین فهرست‌هایی در کشورمان منتشر می‌شد اما بعد به تعطیلی کشیده شد و امیدوارم که فهرست «لاک‌پشت پرنده» که در نخستین گامش توانسته چنین جمعیتی را به اینجا جذب کند، در آینده نیز موفق باشد و نسل‌های آینده پنجاه سالگی و صد سالگی‌اش را جشن بگیرند.

رونمایی از کتاب‌های برگزیده فهرست «لاک‌پشت پرنده» روز چهارشنبه، 28 تیرماه 1391 با حضور بیش از 50 نفر از پدیدآورندگان آثار برتر و مخاطبان، در شهر کتاب مرکزی تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها