چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۲
آمادگي فرمانداري طالقان براي ساخت زمين كتابخانه

فرماندار طالقان در نخستين جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اين شهرستان از آمادگي فرمانداري براي واگذاري زمين به منظور ساخت كتابخانه خبر داد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، در اين نشست كه امروز (30فروردین) باحضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و فرماندار شهرستان طالقان تشکیل شد، رمضانعلی محسني، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: اكنون تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان 77 هزار و 494 نفر است که در مقایسه با آخرین آمار ارایه شده از جمعیت استان، از هر 30نفر یک نفر عضو کتابخانه است.

وي تعداد كتابخانه‌های فعال استان را 55 باب برشمرد و افزود: در مسیر توسعه کتابخانه‌ها، اولویت با شهرهایی است که فاقد کتابخانه‌اند. نبود کتابخانه در شهرستان طالقان ما را بر آن داشت که در سال گذشته بخشی از اعتبارات شهرستان را به این کار اختصاص دهیم.

ابوالقاسم مهری، فرماندار شهرستان طالقان نيز در اين نشست گفت: آماده واگذاری چند قطعه زمین در شهرستانیم و در سال جاری اعتبار خوبی برای احداث کتابخانه اختصاص خواهيم داد.

وي ادامه داد: با توجه به این‌که در این شهرستان با کمبود زمین مواجهیم و این مشکل در سال‌های آینده به نسبت توسعه عمرانی و افزایش جمعیت شدیدتر خواهد شد، بايد موقعیت‌های فعلی درباره زمین‌های موجود را مغتنم بشماريم و با شروع پروژه‌ها؛ حتي اگر كه پیشرفت ناچیزی هم داشته باشند، نسبت به جبران عقب ماندگی‌های گذشته اقدام كنيم.

همچنين در اين نشست، مصوب شد با توجه به پیشنهاد فرماندار شهرستان و نظر مدیرکل کتابخانه‌های استان، انجمن کتابخانه‌های بخش بالا طالقان ظرف روزهای آینده تشکیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط