شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
برنامه‌های همایش دو روزه‌ «سعدی و پوشکین» اعلام شدند

برنامه‌های همایش دو روزه‌ «سعدی و پوشکین» اعلام شد. این همایش سه‌شنبه و چهارشنبه (29 و 30 فروردین) در مرکز فرهنگی شهر کتاب برپا می‌شود. میخاییل سینلنیکوف، شاعر و پوشکین‌شناس روس نیز در این همایش حضور دارد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگی شهر کتاب، در روز نخست این همایش میرجلال‌الدین کزازی (دلیری سعدی، بی‌باکی پوشکین)، میخاییل ایساکوویچ سینلنیکوف (سعدی در اشعار پوشکین)، حسن بلخاری (مفهوم هنر در آثار سعدی)، زهرا محمدی (دریچه‌های آشنایی پوشکین با شرق و ادبیات فارسی و مضامین مشترک اشعار پوشکین، سعدی و حافظ)، جان‌الله کریمی‌مطهر (پوشکین، سعدی جوان روسیه) و مرضیه یحیی‌پور(تلالو مرواریدهای کلام سعدی در اشعار شاعران روسیه) سخنرانی می‌کنند.

روز دوم این همایش به سخنرانی کامران فانی (پوشکین در ایران)، سعید حمیدیان (بت‌های شکستنی در خواندن غزل‌های سعدی)، علیرضا دولتشاهی (باغچه‌سرای، پیوندگاه ادب ایرانی و ادب اسلاوی) و آبتین گلکار(عناصر «درام مدرن» در نمایش‌نامه‌های پوشکین) اختصاص دارد.

میهمان ویژه‌ این همایش میخاییل سینلنیکوف، شاعر و پوشکین شناس روس، است که در روز نخست به ایراد سخنرانی می‌پردازد. او اشعاری از شعرای اروپا، خاور دور و قفقاز را ترجمه کرده است. بیشترین ترجمه‌های او مربوط به ترجمه‌ مجموعه یادداشت‌ها و آثار خاقانی است. در سال ۲۰۱۱ کتاب منتخب ترجمه‌های میخاییل سینلنیکوف با عنوان «نظم شرقی» منتشر شد.

همایش«سعدی و پوشکین» سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۹ و ۳۰ فروردین) از ساعت ۱۵ در مرکز فرهنگی شهر کتاب، واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود. شرکت در این همایش برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط