دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۷
آثار ارزشمند كتابخانه آستان قدس بايد به جهانيان معرفي شود

سفير قرقيزستان: كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي با معماري اسلامي خود، يكي از زيباترين كتابخانه‌هاي دنياست.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، پروفسور مدت خان شريمكولف، سفير قرقيزستان در ايران كه براي شناسايي توانمندي‌هاي فرهنگي و اقتصادي خراسان به مشهد سفر كرده بود، پس از بازديد از بخش‌هاي مختلف كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي(ع) گفت: اين كتابخانه،  از نظر قدمت و  مجموعه‌هاي اطلاعاتي كه 70 زبان دنيا را در اختيار دارد، يكي از كتابخانه‌هاي بزرگ جهان اسلام است كه بايد به پژوهشگران علوم اسلامي دنيا معرفي شود.

وي افزود: كتابخانه‌هاي بسياري در قرقيزستان وجود دارند كه تصميم داريم در راستاي تبادل منابع خطي و دستاوردهاي آموزشي، ارتباط آنها را با كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي برقرار كنيم. 

شريمكولف كه كتاب‌هاي بسياري درباره كشورش تأليف كرده  با ابراز علاقه به تاريخ و تمدن ايران و اسلام گفت: علاقه‌مندم از كتاب‌هاي تاريخي اين كتابخانه براي تأليف آثاري كه در دست دارم استفاده كنم.

كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي با 78 هزار نسخه كتاب خطي، يك ميليون و 200 هزار جلد كتاب چاپي و خدمات منحصر به‌فرد كتابداري و اطلاع رساني، يكي از كتابخانه‌هاي بزرگ تمدن اسلامي و مورد توجه بسياري از پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار علمي و تاريخي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها