سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
كتاب‌هاي تازه موسسه اشراق و عرفان در راهند

سيدنقي موسوي از انتشار كتاب‌هايي درباره فقه تربيتي، اجتهاد، فقه هنر و فلسفه توسط موسسه اشراق و عرفان در ماه‌هاي آينده خبر داد.-

معاون پژوهشي موسسه اشراق و عرفان قم در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: مجموعه‌اي دو جلدي درباره فقه تربيتي كه جلد نخست آن، «فقه تربيتي، مباني و پيش‌فرض‌ها» و جلد دوم آن «فقه تربيتي، احكام يادگيري» نام دارد، نوشته حجت‌الاسلام عليرضا اعرافي، با تحقيق و نگارش سيدنقي موسوي، در دست انتشار قرار دارد و تا پایان سال 90 وارد بازار خواهد شد.

موسوي موضوع «فقه تربيتي» را ابتكار و ايده حجت‌الاسلام اعرافي دانست و گفت: اين موضوع از ايده‌هاي تازه مطرح شده در عرصه تربيت اسلامي و اسلامي‌سازي علوم تربيتي است و قدمت آن به كمتر از بيست سال مي‌رسد و در جهان اسلام سابقه ندارد. حجت‌الاسلام اعرافي اين موضوع را در فعاليت‌هاي علمي و تدريس خود و در حلقه‌هاي علمي با طلاب كارشناسي ارشد و دكتراي علوم تربيتي مطرح كرده است.

وي افزود: محور اصلي موضوع فقه تربيتي، حضور فقه و احكام فقهي در فضاي تربيت و آموزش و پروش است.

معاون پژوهشي موسسه اشراق و عرفان در ادامه معرفي آثار در دست انتشار اين موسسه اظهار كرد: از سلسله مباحث فقه تربيتي، كتاب «آداب يادگيري» نوشته عليرضا اعرافي با تحقيق و نگارش احمد امامي‌راد و «قواعد فقهيه» نوشته عليرضا اعرافي، با تحقيق و نگارش احمد عابدين‌زاده و سيدمحمدحسين جلال‌زاده از كتاب‌هايي‌اند كه به زودي توسط اين موسسه منتشر خواهند شد.

وي ادامه داد: همچنين از سلسله بحث‌های مبانی اجتهاد، كتاب «هرمنوتيك» نوشته عليرضا اعرافي با تحقيق و نگارش علي بخشي و از سلسله مباحث فقه هنر، كتاب «فقه مجسمه‌سازي و نقاشي» نوشته عليرضا اعرافي با تحقيق و نگارش احمد عابدين‌زاده به زودي توسط موسسه اشراق و عرفان منتشر خواهند شد.

اين پژوهشگر همچنين به انتشار زودهنگام كتابي با عنوان «بررسي فقهي فلسفه‌ورزي و فلسفه‌آموزي» نوشته عليرضا اعرافي، با تحقيق و نگارش خود اشاره كرد و درباره ايده اصلي اين كتاب گفت: نزاع مهمي درباره فلسفه وجود دارد كه آيا پرداختن به فلسفه و آموزش و يادگيري آن در جهان اسلام حرام است يا خير. موضع‌گيري‌هاي متفاوتي هم در اين باره وجود دارند و اين كتاب، پاسخي علمي و مستدل به اين شبهات درباره فلسفه است.

وي يادآور شد: ترجمه عربي اين آثار نيز در موسسه اشراق و عرفان در دست انجام است.

موسوي همچنين به انتشار كتاب «وحدت حوزه و دانشگاه» توسط موسسه اشراق و عرفان اشاره كرد و افزود: اين كتاب آذرماه گذشته همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه منتشر شد. نويسنده اين كتاب عليرضا اعرافي است كه با تحقيق و نگارش علي بخشي و با شمارگان 2000 نسخه، 258 صفحه و به بهاي 40000 ريال به دنياي كتاب عرضه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط