یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
ویژه‌برنامه‌های جایزه پژوهش «پروفسور آقابزرگ» اعلام شد

رونمایی از کتاب «دفتر دوم فردوسی‌پژوهی»، معرفی برترین آثار پژوهشی کشور در زمینه فردوسی‌‌شناسی، رونمایی از تندیس «پروفسور آقا بزرگ» و اجرای برنامه‌های هنری از جمله ویژه‌برنامه‌های نخستین دوره جایزه پژوهش «پروفسور آقابزرگ» هستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد فردوسی، نخستین دوره جایزه پژوهش «پروفسور آقابزرگ» به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و بنیاد فردوسی، ویژه برگزیدن برترین آثار پژوهشی در زمینه فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی سه‌شنبه (16 اسفند) در تالار همایش‌های پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی و با حضور جمعی از شاهنامه‌پژوهان ایران و جهان برگزار می‌شود.

در آیین نخستین دوره جایزه پژوهش ضمن نکوداشت برگزیدگان این جایزه پژوهشی و معرفی برترین آثار پژوهشی کشور در زمینه فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی از زنده‌یاد پروفسور حسین آقابزرگ به پاس یک عمر تلاش علمی و پژوهشی قدرداني می‌شود.

همچنین تندیس برنزین پروفسور آقابزرگ، که توسط افشین اسفندیاری ساخته شده است، در این مراسم رونمایی خواهد شد.

در بخش جنبی آیین نخستین دوره جایزه پژوهش «پروفسور آقابزرگ»،
«دفتر دوم فردوسی‌پژوهی» رونمایی مي‌شود.

این کتاب به کوشش یاسر موحدفرد، دبیر بنیاد فردوسی و با همکاری نشر خانه کتاب و بنیاد فردوسی به تازگی راهی بازار نشر شده است. این کتاب با حضور جمعی از نویسندگان کتاب از کشورهای ایران، تاجیکستان، افغانستان، قزاقستان، ازبکستان، آلمان، اتریش، آلبانی، سوئد و بوسنی و هرزگوین رونمایی می‌شود. همچنین از 45 نویسنده این کتاب مرجع نیز قدرداني خواهد شد.

از سوی دیگر جشن هزار و دومین سالگرد پایان سرایش شاهنامه با انجام برنامه‌های هنری از جمله اجرای ضرب و نقل توسط ابوالفضل ورمزیار و مرشد علی ناری، هم‌خوانی چندزبانه شاهنامه به وسیله کودکان دانش‌آموز و نمایش فیلم کوتاه «حکیم توس در پاریس» به کارگردانی شهرام سالمی ویژه جشن جهانی نوروز و شاهنامه در تالار اصلی یونسکو، برگزار خواهد شد.

آیین نخستین دوره جایزه پژوهش «پرفسور آقابزرگ» از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، بنیاد فردوسی و انجمن پاسداشت مفاخر ایران و با همکاری خانه کتاب، دانشگاه خوارزمی، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و موسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود.

این مراسم سه‌شنبه (16 اسفند) از ساعت 16 در تالار همایش‌های پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی واقع در چهارراه ولی‌عصر(عج)، خیابان انقلاب، نبش خیابان برادران مظفر (صبای جنوبی) برپا خواهد شد.

حضور در این مراسم برای پژوهشگران و علاقه‌مندان این عرصه آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها