دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۲
قزوه از انتشار فصلنامه قند پارسی در هند خبر داد

«عليرضا قزوه» مدير مركز تحقيقات زبان فارسی در هند، از انتشار شماره جديد فصلنامه «قند پارسی» ويژه مولانا در آن كشور خبر داد. در اين فصلنامه آثاري از برجسته ترين استادان زبان فارسي هند، ايران، پاكستان و افغانستان گرد هم آمده اند.

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا) به نقل واحد خبر حوزه هنري، قزوه گفت: در اين ويژه‌نامه 420 صفحه‌ای كه به مناسبت هشتصدمين سالگرد تولد مولانا منتشر شده، مقالات و ديدگاه‌های استادان هند، ايران، پاكستان، افغانستان و تاجيكستان به چاپ رسيده است.

مدير مركز تحقيقات زبان فارسی هند، معرفی بيش از 280 عنوان كتاب منتشر شده پژوهشی و تحقيقي را با محوريت مولانا در 5 سال اخير، از ويژگی‌های اين شماره دانست و افزود: در اين ويژه‌نامه دكتر چندرشيكهر، پروفسور نرگس جهان، شريف حسين قاسمی و اميرحسن عابدی مقالاتی را درباره معرفی نسخه‌های خطی آثار مولانا در بنارس، واژه‌های هندی در شعر مولانا، انعكاس تفكرات مولانا در وعظ و ارشادات عارفان و جايگاه هند در عرفان شمس نوشته‌اند.

وی به انتشار خاطرات پروفسور اميرحسن عابدی از نيما يوشيج و محمدحسن شهريار و شاعران ديگر اشاره كرد و يادآور شد: از اين استاد كه هم‌اكنون در بستر بيماری است، كتاب‌های تاريخی ارزنده‌ای به چاپ رسيده است و مركز تحقيقات زبان فارسی در هند قصد دارد كتاب «تاج‌المآثر» از تازه‌ترين تصحيحات وی را به زبان فارسی منتشر كند.

شاعر «قطار انديمشك» در ادامه اضافه كرد: شماره بعدی اين فصلنامه را به بيدل اختصاص خواهيم داد و تاكنون مقالات زيادی از استادان و دانشمندان هندی درباره بيدل دهلوی جمع آوری كرده‌ايم.

قزوه در پايان ماهنامه «قند پارسی» را از جمله نشريات پرمخاطب در هند عنوان كرد و گفت: اين نشريه در ميان استادان زبان فارسی هند مخاطبان زيادی پيدا كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها