شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
شاعر بوسنیایی به همایش «شاعران ایران و جهان» می‌آید

زیچیر هاسیچ، شاعری از بوسنی و هرزگوین در دومین همایش «شاعران ایران و جهان» حضور می‌یابد. تاکنون هشت کتاب در حوزه شعر و داستان از هاسیچ به چاپ رسیده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در دومین همایش «شاعران ایران و جهان» از 16 تا 20 مهر، 43 نفر از شاعران نام آشنای کشورهای مختلف جهان حضور دارند.

زیچیر هاسیچ ، متولد 10 می سال 1945 در شهر برچکو در بوسنی و هرزگوین و استاد بازنشسته ادبیات است. وی کارشناسی خود را در رشته زبان‌های اسلاویِ جنوبی اخذ کرده و به زبان آلمانی نیز مسلط است.

در زمینه نگارش مقالات ادبی، شعر، نثر، متون نمایشی و نیز تدوین کتاب‌های درسی برای دبستان و دبیرستان فعالیت داشته و تاکنون موفق به دریافت جوایز ملی و بین‌المللی مختلفی شده است.

مجموعه‌های شعر «خودت را بالا می‌گیری»، «وصیت زهدی» و «اگلم شاداب»، مجموعه داستان‌های «بُورخز در اتوبوس» و «زندانی توو اُرمانسکی»، رمان‌های «ماه، خواب و هواپیمای کاغذی»، «بیا دوباره ساکت باشیم» و «آیدا»، «تئاتر در مدرسه» و کتاب درسی کلاس‌های سوم، چهارم، پنجم، ششم و هشتم دبستان از جمله آثار او هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط