یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
«مدرن؛ مثل خيابان مثل زندگي» خلق شد

«مدرن؛ مثل خيابان مثل زندگي» عنوان كتابي است كه نويسنده آن، مواجهه ايران با مفاهيم روزمره را در عصر پسامدرن بررسي مي‌كند.-

محمد ميلاني، نويسنده كتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)در اين باره عنوان كرد: سال 1388 در آخرين صفحه يكي از روزنامه‌هاي سراسري، يادداشت‌هايي مي‌نوشتم كه مورد توجه مخاطبان واقع شده بودند.

وي افزود: اين يادداشت‌ها ديدگاه‌هاي مسلمانان ايراني در زندگي روزمره را بازتاب مي‌دادند. در واقع، اين يادداشت‌ها را ابزاري براي ارايه برداشت‌هاي فلسفي‌ام از زندگي روزمره قرار دادم.

به گفته ميلاني، حدود هفتاد مفهوم مختلف مانند مسايل مذهبي از جمله نماز و روزه و همچنين مسايل روزمره نظير جشن در اين كتاب بررسي شدند كه البته اين بررسي، جنبه فلسفي دارد.

اين نويسنده ادامه داد: در اين يادداشت‌ها نشان مي‌دهم كه مواجهه ايرانيان با اين مسايل تا چه اندازه سنتي يا پست‌مدرن است. البته برداشت‌هايي كه در اين مطالب ارايه شده‌اند، مربوط به خودم است و اي‌بسا نتوان آن را به همگان تعميم داد. پرسش‌هايي نيز درباره اين مواجهات در كتاب مطرح مي‌شوند كه قصد پاسخ‌گويي به آنها را ندارم.

ميلاني به علاقه‌مندي نشر «پايان» براي انتشار اين يادداشت‌ها در قالب يك كتاب اشاره كرد و گفت: پس از دريافت اين پيشنهاد، به تدوين كتاب پرداختم. در آينده‌اي نزديك اين كتاب را منتشر خواهم كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط