چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
نشستي در يافتن مباني پژوهشي فمنيسم

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستاي پايه‌گذاري سياست‌هاي فرهنگي و ايجاد زمينه‌هايي براي فعاليت‌هاي پژوهشي، نخستين جلسه از سلسله نشست‌هاي حوزه فمنيسم را چهارم فروردين ماه برگزار مي‌كند._

دكتر مجيد مختاريانپور، كارشناس علمي اين پژوهشگاه، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه نشست «واكاوي فمنيسم و آثار آن در نظام اداري كشور» از سوي گروه سياست‌گذاري و مديريت فرهنگي پژوهشكده مطالعات ميان‌رشته‌اي فرهنگ برگزار خواهد شد، يادآوري كرد: نتايج اين سلسله نشست‌ها نيز مانند ساير جلسات اين پژوهشگاه در پايان دوره يا در انتهاي سال در قالب كتاب منتشر خواهند شد.

وي از حجت‌الاسلام دكتر ولي‌الله نقي‌پور فر، كارشناس حوزه مطالعات زنان و خانواده، به عنوان سخنران اين نشست نام برد و گفت: كارشناسان اين نشست درصددند با بررسي اين پرسش كه «آيا بحث فمنيسم در نظام اداري كشور وجود دارد يا خير؟» در صورت وجود اين پديده، راه‌كارهاي مواجهه با آن را بررسي كنند تا با ارايه چهره‌اي واقع‌بينانه، زمينه‌هاي پژوهش در اين حوزه فراهم شود. 

مختاريانپور «جايگاه زن در اسلام، نقش‌هاي خانوادگي و اجتماعي زنان در اسلام، اشتغال زنان در اسلام و غرب، فمنيسم و نقش جنبش‌هاي فمنيستي در تغيير فرهنگي جامعه ايران و آثار فمنيسم در نظام اداري كشور» را از جمله محورهاي اين هم‌انديشي برشمرد.

وي يادآور شد: تاكنون برگزاري سه نشست در اين موضوع با حضور كارشناسان و صاحب‌نظران در نظر گرفته شده است تا ابعاد مختلف اين مساله بررسي و راه‌كارهاي پژوهشي و عملي عنوان شوند.

نشست «واكاوي فمنيسم و آثار آن در نظام اداري كشور» روز يك‌شنبه(چهارم ارديبهشت ماه) از ساعت 9 تا 11 در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در خيابان وليعصر(عج)، پايين‌تر از ميدان وليعصر، خيابان دمشق، شماره 9 برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها