یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
فعاليت‌هاي مركز اسناد فراتر از پيش‌بيني‌ها بود

رييس مركز اسناد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه فعاليت‌هاي اسنادي و پژوهشي اين مركز در سال 89 در بسياري از موارد فراتر از برنامه‌ها و پيش‌بيني‌هاي انجام شد، اظهار داشت: سال گذشته موفق شديم قرارداد بيش از 30 طرح پژوهشي را با محققان منعقد كنيم.\

علي ططري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ با بيان اين مطلب عنوان كرد:‌ اين مركز در حوزه اسناد خريداري شده و اسناد اهدايي، موفق شد گام‌هايي فراتر از برنامه‌هاي خود بردارد و در «واحد فهرست‌نويسي» كه مهمترين واحد مركز اسناد است، 526 هزار برگ از اسناد مجموعه را فهرست‌نويسي كند و اطلاعات آن را در پايگاه اطلاع‌رساني كتابخانه مجلس قرار دهد.

اين مدرس و پژوهشگر تاريخ معاصر، با بيان اين كه در واحد فراهم‌آوري اين مركز، نزديك به يك ميليون سند به صورت خريد، اهدا و انتقال از بايگاني مجلس به مجموعه‌هاي قبلي اضافه شدند، يادآور شد: همچنين سال 89 حدود 30 طرح پژوهشي را با نويسندگان و محققان حوزه‌هاي گوناگون اسنادي و تاريخي منعقد كرديم كه حاصل آن در قالب كتاب منتشر خواهد. ترسيم آيين‌نامه‌اي براي مشخص كردن اولويت‌هاي قراردادهاي پژوهشي نظير انعقاد قرارداد با پژوهشگراني كه دست كم دو اثر تاليفي در حوزه‌هاي مرتبط دارند و در شمار اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها و مراكز علمي‌اند، از ديگر فعاليت‌هاي مركز اسناد كتابخانه مجلس درباره طرح‌هاي پژوهشي بود.

نويسنده و محقق حوزه اسناد با تاكيد بر اين كه تصميم داريم در سال 90 دست كم 30 اثر از دستاوردهاي پژوهشي محققان اين مركز را در قالب كتاب به چاپ رسانيم، گفت: در «واحد شنيداري ـ ديداري» مركز اسناد نيز در سال گذشته بيش از پنج هزار قطعه عكس به آرشيو اضافه شدند كه از اهميت فراواني در تحقيقات و انتشار آثار برخوردارند. واحد «خدمات آرشيوي» نيز موفق شد بيش از 100 هزار برگ سند را در سالي كه پشت سر گذاشتيم، اسكن كند.

ططري سه برابر شدن ميزان مراجعات به بخش اسناد و تعدد پژوهش در اين حوزه را از ديگر اقدامات مثبت خواند و يادآور شد:‌ تولد فصلنامه «اسناد بهارستان» از ديگر اقدامات خوبي بود كه سال 89 موفق شديم زمينه‌هاي اين رخداد را با همكاري بيش از 30 نويسنده و پژوهشگر در حوزه مقالات تاريخي و دستاوردهايي بديع و جديد براي فعالان اين حوزه فراهم آوريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط