چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
برنامه‌های استان سمنان در هفته کتاب اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با تشریح برنامه‌های این اداره‌کل به‌مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، از برگزاری چهارمین مجازی چهارمین دوره جایزه ادبی «آهوی کومش» به‌‌عنوان یکی از این برنامه‌ها نام برد.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با تشریح جزئیات برنامه‌های این اداره‌کل به‌مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، گفت: برنامه‌های هفته کتاب با هدف توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در شهرستان‌های مختلف استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیست و هشتمین دوره هفته کتاب از 24 آبان آغاز می‌شود، افزود: برپایی نشست‌های کتابخوان، مسابقه و پویش‌های کتابخوانی، تقدیر از نویسندگان و مولفین استانی، برپایی سوگواره ترکیبی شعر سپید و داستان 100 کلمه‌ای در فضای مجازی و تجلیل از مسئولان کتابخانه‌ها و نشست‌های حافظ‌خوانی و مثنوی‌خوانی از جمله این برنامه‌ها است.

فلاح با بیان اینکه در هفته کتاب چهارمین جایزه ادبی آهوی کومش به صورت مجازی نیز برگزار خواهد شد، گفت: نشر داستان‌های کوتاه در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه سفیر هنر با موضوع خوشنویسی، آغاز جشنواره مجازی راز نیاز شامل مسابقه طراحی پوستر با موضوع نماز، معرفی مولفین و اهالی قلم، اهدا و توزیع کتاب در مدارس و موسسات، بازدید از موسسات نشر، کتابفروشی‌ها و نیز کتابخانه‌ها و رونمایی از دو عنوان کتاب از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته کتاب در استان سمنان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: به این مناسبت نمایشگاه مجازی تازه‌های نشر و نیز نشست‌های کتابخوان به صورت حقیقی و مجازی نیز برگزار خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود، یادآور شد: 24 تا 30 آبان به عنوان هفته کتاب در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده و این هفته امسال با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

فلاح تصریح کرد: سهم كتاب در انتقال دانش ‏ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها