یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
صدور معرفی‌نامه برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی

عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی، طرح بهار مهربانی و جشنواره رضوی، از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب (ایبنا)، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، سه برنامه کلی را پیش گرفته است. اول؛ عضویت رایگان در کتابخانه عمومی استان تهران که افراد با انتخاب کتابخانه نزدیک محل سکونت، معرفی‌نامه دریافت می‌کنند و می‌توانند با مراجعه به کتابخانه مورد نظر کارت عضویت رایگان یک‌ساله‌شان را دریافت و از خدمات فرهنگی کتابخانه استفاده کنند.

در سه روز نخست نمایشگاه بیش از 800 معرفی‌نامه برای عضویت رایگان را به اهل مطالعه توزیع شده است. این عضویت به صورت تراکت تبلیغ نشده بلکه مسئولان حاضر در غرفه، حین گفت‌وگو مراحل عضویت مراجعان را انجام می‌دهند.
 
دومین طرح؛ بهار مهربانی است که مطابق با آن، هر کدام از علاقه‌مندان که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند می‌توانند یک جلد یا بیشتر از کتاب‌های خود را به غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در راهرو 29، غرفه 28  بسپارند تا به دست مردم سیل‌زده رسانده شود.

تا به امروز دو کتابخانه سیار به خوزستان ارسال شده و برای ارسال کتاب به لرستان در حال جمع‌آوری کتاب هستند تا در روزهای هفته آینده به سیل‌زدگان این منطقه فرستاده شود. در غرفه نمایشگاه هم هدایا و اسباب‌بازی برای ارسال به مناطق سیل‌زده جمع‌آوری می‌شود.
 
همچنین این نهاد برگزار کننده جشنواره رضوی برگزار است و در این راستا، شرکت در مسابقات این جشنواره به صورت آنلاین در نمایشگاه شروع شده است.

پیرو برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 12 کتاب مورد استفاده در این جشنواره به همه کتابخانه‌های عمومی ارسال شده است. مسابقات در حوزه‌های مکتوب، نقاشی و ... است. امسال معرفی متنی بر حوزه‌ها اضافه شده است. جوایز  در سطح ملی و شهرستانی اهدا خواهدشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها