سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
رسوخ خزنده مسیحیت مدرن در سبک زندگی بشر

مولف مجموعه «سبک زندگی توحیدی و موفقیت الهی» گفت: سبک زندگی مدرن عبارت است از مصرف‌گرایی، اومانیزم و جدایی تمام وجوه انسانی از دین. مسیحیت مدرن سالیانی است که برای معرفی خود به شیوه غیرمستقیم در تلاش است و تلاش او در قالب پوشش‌های وسیع به یک فرهنگ، سرزمین و ملت به طور خزنده با کمک رسانه‌های جمعی بر سبک زندگی بشر رسوخ پیدا کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم رونمایی از دو عنوان از مجموعه «سبک زندگی توحیدی و موفقیت الهی» ‌امروز(سه‌شنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در سالن‌ همایش‌های خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با حضور مولف این دو کتاب، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، رییس خبرگزاری قرآنی ایران و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی فعالی، مولف مجموعه هفت جلدی «سبک زندگی توحیدی و موفقیت‌های الهی» در این نشست اظهار کرد: این مجموعه شامل کتاب‌هایی با عنوان‌های «آرامش»، «خودباوری»، «شادی»، «خوش‌بینی»، «بخشش»، «مهار خشم» و «مهار ترس» می‌شود که محتوای آن‌ها به همت گروهی از محققان گردآوری شده و به قلم من نگاشته‌ شده‌اند.

وی افزود: اکنون دو عنوان «آرامش» و «خودباوری» از این مجموعه به چاپ رسیده و آماده توزیع شده‌اند و دو عنوان دیگر هم آماده چاپ‌اند و می‌کوشم تا پایان امسال مراحل نگارش سه عنوان دیگر آن را به پایان برسانم.

حجت‌الاسلام فعالی گفت: در سال 1381 با یکی از کتاب‌های عرفان کاذب به قلم «اوشو» آشنا شدم و برای شناخت بیشتر آن به مطالعه سه هزار عنوان کتاب در این حوزه پرداختم و نتیجه این مطالعه، نگارش 14 عنوان اثر در این موضوع با توجه به آیات قرآن و احکام اسلامی شد. پس از گذشت پنج سال دریافتم که مباحث عرفان‌های کاذب زیرمجموعه‌ای از کلیدهای موفقیت‌اند اما چندی نگذشت که متوجه شدم کلیدهای موفقیت‌ هم زیرمجموعه‌ای از سبک زندگی است.

وی ادامه داد: پس از مطالعه تمام کتاب‌ها و مقاله‌هایی که درباره سبک زندگی به رشته تحریر درآمده بودند، فهمیدم جریان سبک زندگی بر اساس مسیحیت مدرن شکل گرفته است.

مولف کتاب «خودباوری» بیان کرد: زیرساخت سبک زندگی به سبک میل به زندگی در تفکر، رفتار و احساسات درون نمایان می‌شود که مسیحیت مدرن بر اساس آن در مدل دادن به تمام ابعاد زندگی بشر مدرن و معاصر نظیر نگاه، سخن، اوقات فراغت، ورزش‌، معاشرت، روابط اجتماعی، روابط خانواده‌ها و نشست و برخاست‌ها تلاش می‌کند.

وی افزود: در سال 1387 حدس زدم که موضوع مورد توجه کشور در آینده‌ای نه‌چندان دور سبک زندگی است. بنابراین، آرزو و هدفم نوشتن یک دوره یکصد جلدی با موضوع سبک زندگی است. البته تاکنون موفق به نگارش هفت جلد آن شده‌ام.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران بیان کرد: در این مجموعه کوشیده شده است به سبک زندگی با تلفیقی از حوزه‌های نظری و عملی نگاه و به مخاطبان نسخه‌ای کاربردی ارایه شود، در حالی که پرداختن یک بعدی به حوزه نظری، آفت بزرگ نویسندگی است و در برخی از آثار نمود پیدا می‌کند.

وی درباره مجموعه «سبک زندگی توحیدی و موفقیت الهی» گفت: این مجموعه از ویژگی‌هایی مانند پرداختن به موضوعات مرتبط به سبک زندگی، دقت در تبیین مباحث و استنادات به آیات و احادیث، زبان جذاب و عالمانه، محور قرار دادن قرآن و سنت، توجه به مباحث روانشناسی، فراگیری و توجه به ابعاد مختلف مطالب، نگاه ایجابی به موضوع نه نگاه سلبی و توجه به کابردی بودن موضوعات اصلی بهره می‌برد.

این مقام مسوول ادامه داد: برخی صاحبان قلم مانند بازاریان از خواسته‌های عموم استفاده می‌کنند و آثاری را با توجه به این نیازها به رشته تحریر در می‌آورند. این در حالی است که در این مجموعه می‌توان وظیفه‌شناسی و زمان‌شناسی مولف را دریافت، چرا که مباحثی که در این مجموعه مورد بررسی و ارایه قرار گرفته‌اند، از مسایل روز دنیا و به ویژه نسل جوانان به شمار می‌آیند و این مجموعه جزء نخستین مکتوبات حوزه نشر درباره سبک زندگی توحیدی و موفقیت الهی به شمار می‌آید.

در ادامه این مراسم، حجت‌السلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، رییس خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) موضوع سبک زندگی را بسیار عمیق یاد کرد و گفت: سبک زندگی مصداق جهاد اکبر رسول اسلام(ص) است که ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در برمی‌گیرد. پرداختن به این موضوع به شکل مقطعی موثر نخواهد بود و نیاز به برنامه درازمدت دارد.

در پایان این نشست حجج‌الاسلام والمسلمین کلانتری و فعالی از کتاب‌های «آرامش» و «خودباوری» از مجموعه آثار «سبک زندگی توحیدی و موفقیت‌ الهی» رونمایی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط