شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۸
«غول‌ بيابانی» به مالزی می‌رود

«غول بياباني» اثر «لاله جعفري» به زبان مالايايي ترجمه و در مالزي منتشر مي‌شود.

ايبنا نوجوان: «لاله جعفري»، نويسنده و مترجم كتاب‌هاي كودك و نوجوان در گفت‌و‌گويي به ايبنا نوجوان گفت: «كتاب «غول بياباني» كه انتشارات به‌نشر امسال آن را منتشر كرده است توسط يك ناشر مالزيايي خريداري شده و قرار است بعد از ترجمه به زبان مالايايي در مالزي منتشر شود.» 

اين كتاب كه «جعفري» آن را براي كودكان تاليف كرده ‌است، داستان غولي را روايت مي‌كند كه در بياباني به تنهايي زندگي مي‌كند. اين غول لحافي براي خود دوخته است كه بسيار زيباست؛ اما او دوست دارد روي آن پولك و مرواريد هم داشته باشد به همين دليل به شهر مي‌رود و پنهاني، مرواريدها و پولك‌هاي مردم شهر را برمي‌دارد. بعد از اين، اتفاقاتي براي غول مي‌افتد كه در نهايت باعث روبه‌رو شدن او با مردم شهر مي‌شود.

نويسنده‌ي كتاب «قرمزي»، همچنين به ما گفت كه همراه با چند نويسنده‌ي ديگر لطيفه‌هايي را براي بچه‌ها گردآوري و تنظيم كرده ‌است كه هنوز ناشر آن مشخص نيست. 

محمدرضا شمس، شكوه قاسم‌نيا، ناصر كشاورز، فروزنده خداجو و مجيد راستي از جمله‌ي همكاران اين نويسنده در تهيه‌ي اين مجموعه هستند.

نويسنده‌ي «پوست و پسته»، اكنون مشغول نگارش رماني براي نوجوانان نيز هست. اين رمان با نام «ناروال، نهنگ تك‌شاخ» حال و هوايي فانتزي دارد. كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، ناشر اين كتاب خواهد بود.

لاله جعفري، متولد1345 و دانش‌آموخته‌ي هنر‌هاي دراماتيك (شاخه‌ي ادبيات نمايشي) در دانشگاه تهران است. او تا به حال بيش از 30 كتاب براي كودكان و نوجوانان منتشر كرده كه «بوي خوشمزه»، «آن روز، هشت صبح»، «قشنگ‌ترين جا»، «عمه نارنجي»، «لنگه جوراب قرمز» از اين جمله‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها