یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
گزارش ثبت فرمان مالك اشتر براي ثبت در يونسكو، راهي نمايشگاه مي‌شود

گزارش ارايه شده به يونسكو براي ثبت فرمان «مالك اشتر» در فهرست اين سازمان و همچنين مجموعه مقالات چهارده كنگره بين‌المللي نهج‌البلاغه با عنوان «كاوشي در نهج‌البلاغه» در كتاب «منشور حكمت و حكومت» كه از آثار جديد بنياد بين‌المللي نهج‌البلاغه است، منتشر شد. اين اثر در نمايشگاه كتاب تهران عرضه مي‌شود.\

محمد صفري، مسوول بازرگاني اين بنياد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به شركت در نمايشگاه كتاب با حدود صد عنوان اثر گفت:‌ «كاوشي در نهج‌البلاغه» يكي از اين آثار است كه به تازگي منتشر شده و مجموعه مقالات چهارده كنگره بين‌المللي نهج‌البلاغه كه تاكنون برگزار شده‌اند را دربر مي‌گيرد.

وي افزود: اين اثر كوششي از دكتر احمد خاتمي است و در سه جلد تدوين شده است. جلد نخست «درباره نهج‌البلاغه»، جلد دوم «اميرالمومنين(ع) در نهج‌البلاغه» و سوم «شخصيت و آثار شريف رضي» نام دارند.

صفري اين اثر را به عنوان مرجعي براي پژوهشگران نهج‌البلاغه توصيف كرد و گفت: مقالات اين كتاب متعلق به پژوهشگران و نويسندگان نامدار و همچنين صاحب‌نظران حوزه نهج‌البلاغه‌اند كه مجموع آنها موضوعات متنوعي را بررسي مي‌كنند، به همين دليل مراجعه به آن براي نهج‌البلاغه‌پژوهان راهگشاست.

مسوول بازرگاني بنياد بين‌المللي نهج‌البلاغه به يكي ديگر از كتاب‌هاي جديد براي ارايه در نمايشگاه اشاره كرد و گفت: اين اثر «منشور حكمت و حكومت» نام دارد و گزارشي است كه سال 1386 براي ثبت فرمان مالك اشتر در يونسكو، براي اين سازمان ارسال شده بود. اين گزارش پاسخ به سوالات يونسكو درباره فرمان مالك اشتر را در بر دارد و همچنين بازگو كننده نكاتي براي نماياندن ارزش و اهميت اين فرمان است.

صفري افزود: «نگاهي به موضوع فتنه در نهج‌البلاغه» عنوان اثر ديگري است كه براي نخستين بار از سوي بنياد بين‌المللي نهج‌البلاغه در نمايشگاه عرضه خواهد شد. همچنين كتاب «و ناگهان بيداري» كه جنبه‌هاي قرآني مرگ را به صورت داستاني و با بياني دلنشين شرح مي‌دهد، از ديگر آثاري است كه به نمايشگاه بيست و سوم راه خواهد يافت. 

بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با حضور ناشران دداخلي و خارجي از پانزدهم تا بيست و پنجم ارديبهشت ماه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط