شنبه ۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۴
افزايش 60 درصدي سرمايه‌گذاري در صنعت چاپ

حضور رسانه‌هاي ديجيتالي ايجاب مي‌كرد كه صنعت چاپ به فراموشي سپرده شود؛ ولي در واقع صنعت چاپ پوست انداخت و به گونه‌اي ديگر جلوه‌گر شد.

 
به گزار ش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) جلال ذكايي، مدير كل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد در ديدار با چاپخانه‌داران استان زنجان، با بيان اين مطلب که اکنون بيش از هفتاد درصد گردش مالي در اين صنعت مربوط به تبليغات و تجارت است، افزود: صنعت چاپ به عنوان سفير فرهنگي ما، چه در داخل و چه در خارج، عرصه بسيار گسترده‌اي است که بايد از پتانسيل‌هاي آن به نفع مجموعه مربوطه استفاده كرد. 

وي تصريح کرد: سرمايه‌گذاري در اين صنعت در سه ماهه اول 86 نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته 60 درصد افزايش يافته است. 

به گفته وي، همچنين در حدود بيست و يک ميليارد تومان وام به عنوان کمک مالي به منظور تاسيس چاپخانه و يا خريد دستگاه‌هاي صنعت چاپ در کشور به متقاضيان پرداخت شده که در نوع خود بي‌سابقه است. 

وي گفت: در حوزه چاپ، در راستاي ايجاد کار انحصار از بخش توليد و عوامل ايجاد رانت در مجموعه بايد برچيده شود و ما نيز مکلف هستيم براي همه زمينه فعاليت را فراهم كنيم و به عنوان دولت نبايد حوزه چاپ را در اختيار افراد خاصي قرار دهيم. 

وي همچنين افزود: فقر تخصصي در زمينه آموزش‌هاي عمومي و خصوصي يکي از عوامل ضعف اين صنعت است. 

وي تاکيد كرد: بايد به سمت بازاريابي در سطح بين‌المللي برويم و اين امر جز با محور قرار دادن دانش روز اتفاق نمي‌افتد. 

ذکايي، معافيت مالياتي را از جمله اقداماتي مطلوبي دانست كه در بخش فرهنگ و هنر اجرا مي‌شود.

وي همچنين ايجاد شهرک چاپ در تهران را نمونه خوبي براي شهرستان‌ها دانست تا در آينده به ايجاد آن اقدام كند.
 
در اين نشست ديني مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نيز اظهار اميدواري کرد: حاصل اين نشست، رشد، توسعه و پويايي محيط فرهنگي و آنچه که در صنعت چاپ و توزيع انجام مي‌پذيرد و تاثير‌گذاري بر صنعت چاپ استان را به دنبال داشته باشد.

ذكايي در پايان اين نشست از 3 چاپخانه فعال در استان بازديد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها