دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۰
معرفي بانوي فداكار جنگ در "حماسه گيلانغرب"

محمود ترحمي، از انتشار تازه‌ترين كتاب خود با عنوان "حماسه گيلانغرب" خبر داد و گفت: فداكاري بانويي به نام "فرنگيس" در زمان حمله نيروهاي بعث عراق به يكي از روستاهاي گيلانغرب، اين مستندِ داستاني را شكل داده است.اين كتاب، به زودي توسط نشر شاهد منتشر خواهد شد. نخستین كتاب ترحمي با عنوان "يك از هزاران" سال 1384 توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران منتشر شده است. \

محمود ترحمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار داشت: در آغاز كتاب "حماسه گيلانغرب"، با تكيه بر تجربيات خودم از دوران دفاع‌مقدس، به معرفي و تشريح موقعيت جغرافيايي اين منطقه پرداخته‌ام.

وي ادامه داد: مقاومت و فداكاري‌هاي مردم گيلانغرب در كنار فداكاري زني به نام "فرنگيس" كه يك تنه در مقابل نيروهاي متجاوز ايستادگي كرده، در اين اثر بيان شده است. 

نويسنده كتاب "خداحافظ رمادي" تصريح كرد: گفت‌وگو با اين بانوي كرمانشاهي و شاهدان ماجرا، اسناد موجود در بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلانغرب و مطالعه چندين عنوان كتاب مرتبط با حوادث رخ داده در اين منطقه و در دوران دفاع‌مقدس، در تدوين مستند داستاني "حماسه گيلانغرب" مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

ترحمي در پايان يادآور شد: اين كتاب، به زودي توسط نشر شاهد منتشر خواهد شد. همچنين احتمال تغيير عنوان كتاب "حماسه گيلانغرب" وجود دارد.

محمود ترحمي، متولد سال 1338 شهر سمنان و داراي مدرك كارشناسي ارشد علوم قرآني است.

نخستین كتاب وي با عنوان "يك از هزاران" سال 1384 توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران منتشر شده و آثاري مانند؛ "پي حفره زندان"، "خداحافظ رمادي" و "وعده ديدار" را در كارنامه خود به ثبت رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط