سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
چاپ جدید «دستور کامل و آموزش زبان اردو برای فارسی‌‌زبانان»

انتشارات مؤسسه فرهنگی اکو در راستای سیاست‌‌های مؤسسه در بهره‌‌گیری از ابزارهای تأثیرگذار مشترک میان ملل منطقه، کتاب «دستور کامل و آموزش زبان اردو برای فارسی‌‌زبانان» را به طبع رساند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی اکو، چاپ کتاب «دستور کامل و آموزش زبان اردو برای فارسی‌‌زبانان»، اثر شادروان شاهد چوهدری، در 330 صفحه، درحالی صورت گرفته است که چاپ اول این کتاب، 17 سال قبل، در 1382 منتشر شده بود.

چاپ دوم کتاب مذکور با مقدمه سرور بختی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، مقدمه رحیم حیات قریشی، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان و دیباچه نویسنده مزین گردیده است.

«دستور کامل و آموزش زبان اردو برای فارسی‌‌زبانان»، از حیث کمبود منابع درزمینه آموزش زبان اردو به فارسی‌‌زبانان و اینکه جزو منابع دانشگاهی مورد نیاز دانشجویان زبان‌های خارجی می‌باشد، از اهمیت فراوانی برخوردار است و پاسخی است به نیازهای دانشجویان و محققان که درپی فراگیری زبان اردو هستند.

 سرور بختی در مقدمه کتاب، با تأکید بر نقش پررنگ زبان و ادبیات در تکوین رابطه میان کشورهای عضو نوشته است: جایگاه جهانی و منطقه‌ای سرزمین‌‌های تمدنی اکو و گسترش روابط فرهنگی و زبانی میان کشورها، اهمیت زبان اردو را دوچندان نموده و یادگیری آن را به یک ضرورت مهم مبدل کرده است.

شایان‌ذکر است انتشارات ­مؤسسه فرهنگی اکو، تاکنون آثار منثور و منظوم متعددی را از نویسندگان و شاعران پرآوازه کشورهای عضو، با موضوعات گوناگون علمی و ادبی، به چاپ رسانده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها