یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
آیین اختتامیه دوره آموزش اپراتوری ماشین‌آلات چاپ برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از برگزاری آیین اختتامیه دوره آموزش اپراتوری ماشین‌آلات چاپ SM74خبر داد.

علیرضا صدقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این باره اظهار کرد: آیین افتتاحیه دوره آموزش اپراتوری ماشین‌آلات چاپ SM74 به همت اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و همکاری موسسه «بازدید» با هدف ارتقای سطح کیفیت چاپخانه‌ها سه‌شنبه (12 آذر سال 1392) در محل سالن اجتماعات اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و با حضور محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی توضیح داد: این دوره‌ طی 10 جلسه (دو جلسه تئوری و 8 جلسه کارگاهی) با حضور 15 دانش‌پذیر برگزار شد. جلسات تئوری در محل اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و جلسات کارگاهی در چاپخانه 128 برپا شدند.

مدیر روابط عمومی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با بیان این‌که علیرضا وحید یگانه، مدرس این دوره بود، گفت: در کشور برای نخستین‌بار بود که دوره آموزش اپراتوری ماشین‌آلات چاپ SM74 به صورت منسجم و در قالب کارگاهی برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری دوره آموزش اپراتوری ماشین‌آلات چاپ SM74 گفت: یکی از مشکلات صنعت چاپ کشور ما، عدم توانایی بهره‌برداری و استفاده بهینه از ماشین‌آلات این صنعت است؛ به دلیل این‌که متاسفانه در اغلب موارد در این عرصه نیروی انسانی ماهر نداریم برگزاری چنین دوره‌هایی برای ارتقای سطح مهارت‌های افراد خالی از لطف نیست.

صدقی ادامه داد: تعداد ماشین‌آلات چاپ SM74 در کشور بسیار زیاد است بنابراین، کاربران باید با ظرفیت و کارایی این ماشین‌آلات آشنا شوند. در این راستا با برگزاری دوره آموزش اپراتوری ماشین‌آلات چاپ SM74 کوشیدیم خلاء‌های موجود در این عرصه را جبران کنیم.

صدقی عنوان کرد: ساعت 16 امروز (یکم تیر سال 1393) آیین اختتامیه این دوره در محل اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برگزار خواهد شد. از دکتر سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است که امیدواریم دعوت ما را بپذیرند.

وی با بیان این‌که در این مراسم به دانش‌پذیران، گواهینامه پایان‌دوره ارایه خواهد شد، اظهار کرد: دانشپذیران این دوره تنها محدود به تهران نبودند بلکه از شهر‌های همدان و قم نیز در این دوره دانش‌پذیر داشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط