شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
نام نامه اندیشمندان علوم اجتماعی ایران در قالب کتاب عرضه شد

«نام‌نامه اندیشمندان علوم اجتماعی ایرانی» عنوان کتابی است با گردآوري عبدالعلی لهسائی‌زاده که به تازگی از سوی نشر نویسنده منتشر شده‌‌است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب شامل اطلاعاتی از جامعه‌شناسان، انسان‌شناسان و جمعیت‌شناسان ایرانی است که در ایران و سایر نقاط جهان در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

در این کتاب، اساس بر این است که نام و نام خانوادگی اندیشمندان به همراه کشور یا شهری که در آن مستقر هستند، ذکر شده و همچنین موسسه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند با حوزه تخصص و در برخی موارد پست الکترونیک آن‌ها به مخاطب عرضه شده‌است.

نگارنده، همانطور که در مقدمه آورده‌است، به دنبال این بوده که اندیشمندان این حوزه از وجود یکدیگر باخبر شده و در صورت نیاز با هم ارتباط داشته باشند. همچنین این کتاب، جامعه پژوهشگران و دانشجویان علوم اجتماعی را هدف قرار داده‌است تا از مکان و حوزه مطالعاتی صاحب‌نظران این حوزه باخبر شده و با برخوردن به مشکل، بدانند باید به کدام متخصص رجوع کنند.

برپا کردن کنفرانس‌های مجازی و تشکیل دانشکده و بخش‌های مجازی علوم اجتماعی از دیگر اهداف گردآوری این کتاب ذکر شده‌است.

در بخشی از مقدمه کتاب در توضیح رشد کمی فارغ‌التحصیلان علوم اجتماعی پس از انقلاب، آمده‌است: «بحران‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که ایران در دهه 1350 با آن روبرو بود باعث جذابیت رشته‌های علوم اجتماعی و بویژه جامعه‌شناسی شد. قدرت تبیین‌کنندگی جامعه‌شناسی با نظریه‌های گوناگون رشد، توسعه و توسعه نیافتگی برای دانشجویان جوان ایرانی بسیار جالب بود. از این گذشته، بسیاری از اندیشمندان علوم اجتماعی برای فهم وضع نامساعد جامعه ایران، از تفسیرهای جامعه‌شناختی بهره جستند.»

نخستین چاپ کتاب «نام نامه اندیشمندان علوم اجتماعی ایرانی» با شمارگان یکهزار نسخه در 94 صفحه، به قیمت 30 هزار ریال روانه بازار چاپ و نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها