پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
انتشار کتابی برای «شناخت یهودیت»

کتاب «شناخت یهودیت» که با نگاهی علمی، مستند و به‌ اجمال به مساله یهودیت می‌پردازد، توسط محمدحسین طاهری نوشته شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب به پنج موضوع اصلی در مورد مساله یهودیت اشاره کرده که شامل «تاریخ یهودیت»، «کتاب مقدس یهود»، «تلمود و قبالا»، «آموزه‌های دینی یهود»، و «فرقه‌های یهود» است. 

نویسنده در بخش نخست کتاب در مبحث «تاریخ یهودیت» مطالب را از عبرانیان و تاریخ و جغرافیای زندگی آن‌ها تا صهیونیزم و تشکیل دولت یهودی بیان کرده و سپس به توضیح دوران‌های اثرگذار تاریخ یهود و چگونگی تغییرات و توضیحات مربوط به آن‌ها پرداخته است. 

بخش دوم این کتاب، معرفی کتاب مقدس یهود(تَنَخ) و موضوعات مرتبط با کتاب مقدس درباره عهد عتیق، محتوای تنخ، انتقاد یهودیان و دیگران به کتاب مقدس در سده‌های مختلف، ترجمه‌های مختلف کتاب مقدس، احکام عجیب در این کتاب، جنگ و جهاد و بشارت به پیامبر آخر‌الزمان است. 

نوسنده همچنین سنت عملی یهودیان و گرایش‌های عرفانی و رمزی در دو کتاب تلمود و قبالا را در بخش سوم کتاب آورده و در مبحث چهارم به آموزه های دینی یهود از عقاید و اخلاق و احکام و اعیاد اشاره مختصر و مفیدی کرده است. وی آخرین مبحث کتاب خود را با معرفی فرقه‌های مهم یهود از ظهور نخستین فرقه‌‌ها در حکومت کاهنان به پایان برده است. 

چاپ نخست «شناخت یهودیت» در 72 صفحه و به بهای 28 هزار ریال از سوی نشر دلیل ما منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط