دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
یادواره زنده‌یاد مرتضی بایندریان منتشر شد

کتاب «یادواره زنده‌یاد حاج مرتضی بایندریان» مدیرعامل سابق شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران با هدف ثبت و ضبط ویژگی‌های اخلاقی این مرحوم منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در نخستین صفحات این کتاب به چگونگی شکل‌گیری تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران در 38 سال پیش اشاره شده است.

زندگینامه مرتضی بایندریان در قالب واژگان و کلمات مختلف بخش عمده این کتاب را تشکیل می‌دهد. در این بخش آمده است که وی متولد سال 1317 تهران و دانش‌آموخته دانشکده افسری است.

یادداشت‌های برخی  همرزمان بایندریان درباره فعالیت در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکی دیگر از بخش‌های این کتاب به شمار می‌آید. در این بخش امیر سرلشگر حسین حسنی سعدی، امیر سرتیپ بازنشسته مسعود بختیاری، امیر سرتیپ بازنشسته جعفر رضایی‌فر، سرتیپ 2 محمد کاریزی، سرتیپ دکتر بهروز توانا و سرتیپ بازنشسته سیاوش جوادیان یادداشت‌هایی درباره زوایای اخلاقی و زندگی مرحوم بایندریان به رشته تحریر در آورده‌اند.

در یکی از این یادداشت‌ها، امیرسرتیپ مسعود بختیاری نوشته است: «سال 1329 شمسی در دانشکده فنی نیروی زمینی با زنده‌یاد بایندریان آشنا شدم، به درستی و با عقلانیت و صلاحیت، جامه افسری بر تن کرد. انسانی والا، دوستی صادق، همکاری همدل و مدیری توانا بود.»

دیگر صفحات این کتاب به مبحث «حدیث عشق» اختصاص دارد، در این بخش روایاتی کوتاه از دل‌نوشته‌های برخی یاران حوزه نشر بایندریان ارایه شده است.

احمد مسجدجامعی، عبدالرحیم جعفری، محمد شریف‌زاده، داوود شیرازی، سید محمدعلی مرعشی، حسن کیاییان، نادر قدیانی، داوود موسایی، علی محمدی اردهالی، رضا یکرنگیان، محمد سلحشور، سید محمود حسینی، علیرضا گنج دانش، محمدعلی جعفریه و سید رفیع احمد جواهری در این بخش مطالب متنوعی نوشته‌اند.

در بخشی از یادداشت محمد شریف‌زاده، مدیرمسوول انتشارات فرجام برای مرحوم بایندریان آمده است: «روی باز و اخلاق خوش ایشان به همه اجازه می‌داد که درخواست‌های خود را بیان کنند و او هم بی‌ریا در حل مشکلات مراجعان در حد مقدور همت می‌گماشت. به شعر و شاعری علاقه‌مند بود و خود اشعار زیادی در حافظه داشت. عاشق کتاب و مطالعه بود و هر موقع فرصت می‌شد دست به قلم می‌برد و خاطرات و حوادث روزانه را یادداشت می‌کرد.»

کتاب «یادواره زنده‌یاد حاج مرتضی بایندریان» در قطع رحلی به همت شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها