چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
نخستین دوره کتاب سال قشم برگزار می‌شود

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامي سازمان منطقه آزاد قشم از برپایی نخستین دوره همایش کتاب سال این منطقه همزمان با هفته کتاب(آبان ماه) در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خبر داد.-

حجت‌الاسلام علي ملا‌نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به داوری کتاب‌های مربوط به تاریخ منطقه آزاد قشم از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون یا بررسی حداقل یک دهه از تاریخ قشم برای حضور در کتاب سال این منطقه، اظهار کرد: کتاب‌های حاضر در این همایش فقط با موضوع بررسی تاریخ شهرستان قشم داوری خواهند شد.
 
وی با بیان این‌که فراخوان کتاب سال منطقه آزاد قشم آبان ماه امسال اعلام می‌شود، درباره برنامه ویژه این رقابت برای نوقلمان و پیشکسوتان گفت: در بخش رقابتی و مسابقه، نوقلمانی که کتاب‌های  آنان تایید شوند، جوایزی دریافت خواهند کرد و از نویسندگان پیشکسوت حاضر در کتاب سال قشم نیز تجلیل می‌شود.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم درباره هدف از برگزای کتاب سال این جزیره عنوان کرد: ماندگارترین شکل تثبیت فرهنگ در عرصه مکتوب، کتاب است و با توجه به ناشناخته ماندن کاربرد مناطق آزاد از نظر تاریخی، فرهنگی و تنوع استعداد‌های گردشگری، تصمیم به برگزاری کتاب سال در این جزیره گرفتیم.

ملانوری با اشاره به دایمی شدن دبیرخانه کتاب سال قشم از سال دوم برپایی این همایش در این شهرستان افزود: مناطق آزاد دنیا با معرفی کاربری‌ها و بیان توانایی‌های گردشگری و تاریخی همواره در پی جذب گردشگرند و این اتفاق در عرصه مکتوب، هنوز برای بیان کاربری‌های مناطق آزاد ایران نیفتاده است. برگزاری کتاب سال در واقع، فرصتی مغتنم برای ثبت توانایی‌های تاریخی و کاربردی کردن داده‌های تاریخی مکتوب نویسندگان از این مناطق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط