سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
شرلوك هولمز جديد نوامبر مي‌آيد

كتاب جديد كارآگاه باهوش انگليسي شرلوك هولمز كه يكي از طرفداران آرتور كونان دويل آن را نوشته، آبان ماه منتشر مي‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از گاردين، اين كتاب كه با عنوان «خانه ابريشم» منتشر مي‌شود براي تقدير از آرتور كونان دويل و 81 سال پس از درگذشت او به بازار مي‌آيد. 

در اين كتاب جديد كه «آنتوني هوروويتز» نوشتن آن را برعهده داشته، راوي داستان اول شخص است و طبق معمول در كنار شرلوك هولمز عنصر ضروري ديگر اين مجموعه يعني دكتر واتسون هم حضور دارد. 

هوروويتز كه از 16 سالگي شيفته آثار كونان دويل بوده، مي‌گويد تنها دليلي كه اين داستان جديد را نوشته اين است كه از هشتادويكمين سال درگذشت نويسنده مشهور و خالق شخصيت شرلوك هولمز و صدو ششمين سال انتشار آخرين داستان او يعني «پلاك 221 خيابان بيكر» تقدير كند. 

خبر انتشار اين كتاب در حالي در ماه ژانويه منتشر شده بود كه اين نويسنده كه بيشتر به عنوان نويسنده آثار كودك شناخته مي شود،  براي نوشتن اين كتاب مطرح شده بود. 

ماجراي كتاب جديد شرلوك هولمز در سال 1890 رخ مي دهد و راوي آن واتسون است كه يك سال پس از درگذشت شرلوك هولمز دارد ماجراي مرگ او را تعريف مي كند. فصل ابتدايي داستان در يك قطار در بوستون شروع مي‌شود. 

هوروويتز كه اكنون در حال برگزاري يك تور ادبي در آمريكاست، در جريان يك مصاحبه ويدويي كه در نمايشگاه بين المللي كتاب لندن نمايش داده شد، از عنوان كتاب خبر داد. او گفت كار نوشتن كتاب را تمام كرده و آن را به ناشر آثارش «اوريون» تحويل داده است. 

اين كتاب كه از 85 هزار واژه تشكيل شده اول نوامبر(10 آبان) در شمارگاني بالا، با جلد سخت به زبان انگليسي منتشر مي‌شود. 

آخرين مجموعه داستان شرلوك هولمز به قلم آرتور كونان دويل كه شامل 13 داستان بود و با عنوان بازگشت شرلوك هولمز منتشر شد، در سال 1905 به بازار آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها