پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
مجموعه مقالات «بیداری اسلامی و افق‌های آینده» منتشر شد

مجموعه مقالات بیداری اسلامی و افق‌های آینده در قالب کتاب در نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نشر معارف؛ پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهم‌ترین تحول قرن بیستم شناخته شده که تأثیرات شگرفی بر مناسبات منطقه‌ای و بین المللی داشته که یکی از آنها بیداری اسلامی 2011 م. بود. این اتفاق گستره پیامدهای آن در کشورهای اسلامی در منطقه آسیا و شمال آفریقا تبلور یافته، باعث فروپاشی نظام‌های منحط گردید.

این را می‌توان در سخن رهبر فرزانه ایران در دهم خرداد 69 به خوبی دید که فرمود: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی در ایران که زلزله عیظمی را در حکومت‌های دنیاطلبان شرق و غرب پدید آورد و ملت‌های مسلمان را در جوش و خروشی بی سابقه انداخت»

با توجه به اهمیت موضوع بیداری اسلامی و اهتمام گروه پژوهشی انقلاب اسلامی دانشگاه معارف اسلامی این گروه اقدام به برگزاری همایشی با عنوان «بیداری اسلامی و افق های آینده» نمود که حاصل یافته‌های اندیشمندان حوزه بیداری اسلامی پس از بررسی و ارزیابی در مجموعه مقالات در سه جلد تدوین گشت.

در جلد اول بیداری اسلامی در گفتمان  انقلاب اسلامی از نظرگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در این حوزه مورد بحث قرار می‌دهد که بسیار کم به آن پرداخته شده است.

در جلد دوم تحولات و پیامدهایی که بیداری اسلامی در منطقه و نظام بین الملل ایجاد کرده است مورد کنکاش قرار گرفته است و در این زمینه حرف‌های تازه و نویی گفته می‌شود.

در جلد سوم گردآوران این مجموعه بر این مسئله تأکید می‌کنند که در دو حوزه فرصت‌ها و تهدیدهایی که بیداری اسلامی با آن مواجه خواهد شد، مورد برسی قرار دهند. و آن انگشت گذاشتن روی نگاه اشتراکی میان مذاهب و ملت‌های مختلف اسلامی و بر ضد گفتمان مسلط حکومت‌های استبدادی است.

این کتاب در سه جلد توسط نشر معارف به چاپ رسید و در دسترس مخاطبین این موضوع قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها