چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱
كتاب «فیزیولوژی انسان» روانه بازار نشر شد

کتاب «فیزیولوژی انسان»، ویژه دانشجویان رشته علوم ورزشی توسط انتشارات دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی و به نقل از آستان قدس رضوی، کتاب «فیزیولوژی انسان»، توسط دکتر مهدی اصفهانی عضو هیأت علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) و سعید فرامرزی کارشناس ارشد علوم ورزشی در 239 صفحه به رشته تحریر در آمده است.

مطالب اين کتاب در 10 فصل مطابق با سرفصل‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری تدوین شده است. به طوری که در فصل اول مقدمات فیزیولوژی و مبانی شیمیایی حیات با زبانی بسیار ساده توضیح داده شده است.

در فصل دوم کتاب مفاهیم فیزیولوژیکی در سطح سلول بيان شده و در ادامه فصل‌ها به بررسی و چگونگی عملکرد دستگاه های مختلف عضلانی، گردش خون، تنفس، غدد درون‌ریز، عصبی، گوارش، لنفاوی و ایمنی و دستگاه ترشح ادرار پرداخته شده است.

دكتر مهدي اصفهاني نويسنده كتاب «فیزیولوژی انسان» در مورد مخاطبان اصلي كتاب كه دانشجويان رشته علوم ورزشي هستند، گفت: در علوم ورزشی با توجه به تغییرات مشهودی که پس از ورزش در سیستم های مختلف بدن انسان روی می دهد، نیاز اساسی وجود دارد که این سیستم ها با در نظر گرفتن جزئیات شناسایی شده و اعمال و رفتار آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان آثار مطلوب فعالیت بدنی را در بخش‌های مختلف بدن انسان به اثبات رساند.

به گفته اين استاد دانشگاه، افرادی که در رشته علوم ورزشی تحصیل می کنند اگر بخواهند مربیان موفقی باشند و تمرینات مناسبی برای افراد مختلف ارائه دهند، راهی به جز شناخت کامل عملکردهای قلبی تنفسی، گردش خون، گوارش، هورمون ها و ... ندارند؛ لذا لزوم مطالعه مباحث فیزیولوژی انسان برای مربیان دوچندان مورد نياز مي باشد.

وي در مورد چرايی نگارش اين كتاب توضيح داد: در زمینه فیزیولوژی انسان، چندین کتاب ارزنده و مفید وجود دارد؛ اما تمامی مباحث فیزیولوژی انسان که مورد نیاز دانشجویان علوم ورزشی باشد در کتاب خاص و به زبانی بسیار ساده و کاربردی تدوین نشده است، از اين رو تلاش شده است تا در كتاب «فیزیولوژی انسان» اين خلأ پر گردد.

عموم دانشجويان و اساتيد علاقه‌مند جهت دريافت كتاب و كسب اطلاعات بيشتر در اين خصوص مي توانند 05138041 داخلي 1515 تماس حاصل فرمايند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها