پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۵
بررسي دقيق آثار تاريخي و انقلابي جهان براي توليد كتاب‌هاي برتر

عبدالمجيد نجفي، داستان‌نويس گفت: نويسندگان ادبيات انقلاب اسلامي با توجه به مهم‌ترين كتاب‌هايي كه از حوزه وقايع تاريخي و انقلابي جهان ترجمه شده و دقت در تجربه آن‌ها، مي‌توانند خط مشي برتري براي خود در توليد و نشر آثار انتخاب كنند._

عبدالمجيد نجفي، داستان‌نويس در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار داشت: دو مقوله ادبيات انقلاب و دفاع مقدس، در سه دهه گذشته به نوعي مستقل از هم، ولي پوشاننده و در برگيرنده يكديگر بوده‌اند.

وي افزود: اگر چه جريان دفاع مقدس متاثر از واقعه تاريخي انقلاب سال 1357 و در بستر آن رخ داد، اما رشد كمي و كيفي ادبيات بيشتر در حوزه دفاع‌مقدس نمايان بوده است. 

اين داستان‌نويس اظهار داشت: پرداختن به ادبيات انقلاب به دور از هرگونه شعار، زمينه‌ها و سوژه‌هاي بسياري درباره وقايع آن دوران براي نويسنده خواهد داشت. بسياري از وقايع در حوزه ادبيات داستاني مغفول و مسكوت مانده‌اند و اين مساله با توجه به جهاني شدن واقعه تاريخي انقلاب1357 جاي تاسف دارد.

نويسنده رمان "باجام‌هاي شوكران" افزود: البته گرايش بيشتر نويسندگان به ادبيات جنگ، معمولا به علت احساس اداي دين است.

نجفي برگزاري جشنواره‌هاي ادبي را براي توليد آثار مناسب دانست و تصريح كرد: برگزاري چنين جشنواره‌هايي در صورت تداوم و جريان‌سازي و حمايت‌هاي كارشناسانه، در زمينه توليد و نشر كتاب موثر خواهد بود.

وي با اشاره به اين كه تاكنون آثار كمي در حوزه ادبيات انقلاب منتشر شده، اظهار داشت: آموزش تخصصي نويسندگان اين عرصه نيز بايد در اولويت قرار گيرد.

عبدالمجيد نجفي در پايان گفت: نويسندگان ادبيات انقلاب اسلامي با توجه به مهم‌ترين آثاري كه از حوزه وقايع تاريخي و انقلابي جهان ترجمه شده و دقت در تجربه آن‌ها، مي‌توانند خط مشي برتري براي خود در توليد و نشر آثار انتخاب كنند. 

رمان "با جام‌هاي شوكران" نوشته عبدالمجيد نجفي به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس آذربايجان شرقي، تاكنون به دو چاپ رسيده است. اين اثر سال 1386 در جشنواره كتاب سال دفاع مقدس و جايزه ادبي شهيد حبيب غني‌پور برگزيده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط