سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
عملکرد ایبنا در ترویج کتابخوانی درخور توجه است

مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری تهران، معتقد است، ترویج تورق کتاب و خواندن کتاب‌های خوب و نگاه به کتاب کاغذی به‌عنوان یک ضرورت، موضوعی است که ایبنا توانسته طی این سال‌ها آن را به خوبی دنبال کند.

محمد صائبی، مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری تهران درحاشیه حضور در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه «رسانه‌های ایران» با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به اهمیت معرفی کتاب در رسانه اشاره و نقش خبرگزاری کتاب در این زمینه اشاره و بیان کرد: تلفیق فضای مجازی و کتاب کاغذی یک اقدام مهم و اثرگذار در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است؛ شاید افراد نتوانند با حضور در کتابفروشی‌ها یا کتابخانه‌ها از تازه‌های نشر، مطلع شوند اما می‌توانند با مراجعه به سایت ایبنا، از این عناوین مطلع شوند.


وی افزود: ترویج تورق کتاب و خواندن کتاب‌های خوب و نگاه به کتاب کاغذی به‌عنوان یک ضرورت، موضوعی است که ایبنا توانسته طی این سال‌ها آن را به خوبی دنبال کند، در این زمینه معتقدیم که حتی بیشتر می‌توان روی آن کار و فکر کرد.

صائبی با بیان اینکه ایبنا باید در کوتاه‌ترین مطلب، مهمترین و اصلی‌ترین نکته‌های هر کتاب و اثر را به مخاطب ارائه دهد، تاکید کرد: در کنار مطالب اثرگذار و تحلیلی از حوزه نشر و کتاب باید به سراغ سبک جدید نگارش و خط هم در رسانه برویم و همه سلایق و علایق مختلف را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: معرفی کتاب خوب، جذاب و پُرمحتوا برای مخاطب و علاقه‌مندی او به خوانش و مطالعه کتاب اهمیت زیادی دارد، معتقدم ایبنا باید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد و معرفی کتاب را به شکل‌های نوین دنبال کند تا دامنه مخاطبان خود را توسعه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها