سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
پاییز زمان مناسب‌تری برای برگزاری نمایشگاه رسانه است/ از میزان بازدید راضی هستیم

معاون محتوایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران معتقد است، استقبال از بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران با توجه به ۶ سال وقفه درخورتوجه است.

ایمان شمسائی با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نمایشگاه رسانه‌های ایران به خبرنگار ایبنا در ارزیابی این رویداد بعد از توقف ۶ ساله بیان کرد: نه به‌عنوان مسئول، بلکه به‌عنوان یک فعال رسانه‌ای که در آخرین دوره این نمایشگاه در مقام مدیر مسئول روزنامه حاضر بودم، از رویداد نمایشگاه «رسانه‌های ایران» دفاع می‌کنم.

وی با تاکید براهمیت شروع مجدد نمایشگاه «رسانه‌های ایران» به میزان حضور رسانه‌ها در بیست‌وچهارمین دوره این رویداد، افزود: با وجود مسائلی مانند مشغله‌های پایان سال و زمان برگزاری نمایشگاه، به نظرم میزان مشارکت رسانه‌ها در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران، درخورتوجه است.

شمسائی، نمایشگاه رسانه‌های ایران را صله‌رحم فعالان رسانه توصیف و بیان کرد: با توجه به ۶ سال وقفه، استقبال از بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران را درخورتوجه ارزیابی می‌کنم. نمایشگاه ۱۴۰۲ رسانه‌های ایران، یک شروع دوباره است و امیدواریم در سال‌های آینده ارتقا پیدا کند.

معاون محتوایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره تداوم زمان برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران بیان کرد: به شخصه فکر می‌کنم، نمایشگاه رسانه‌های ایران، نیمه اول سال یا در فصلی غیر از نیمه پایانی سال برگزار شود. یکی از دلایلم، میزبانی مصلی برای اقامه نمازجمعه است. در مجموع فکر می‌کنم، فصل پاییز زمان بهتری برای برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران است.

شمسائی درباره عملکرد رسانه‌های تخصصی با وجود افزایش شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان رقبال جدی در اطلاع‌رسانی بیان کرد: اساساً هرچه پیش می‌رویم، علم در شاخه‌های مختلف تخصصی‌تر می‌شود؛ این رویکرد در عرصه خبر نیز وجود دارد و به‌نظر می‌رسد، آینده عرصه رسانه‌های تخصصی خواهد بود.

وی ادامه داد: رسانه‌های تخصصی باید به این نکته توجه داشته باشند، نباید نگران میزان بازدید مخاطب باشند؛ چراکه این رسانه‌ها در تلاش برای ایجاد ارتباط با نخبگان هستند؛ به‌عنوان مثال یک خبرگزاری کتاب ایران، انتخاب کرده است، به کتاب‌خوان‌ها و موضوع کتاب بپردازد.

وی درباره تخصصی و مردمی بودن نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: نمایشگاه رسانه‌های ایران، باید مردمی باشد اما یکی از دلایل اینکه بازدید از این نمایشگاه، مشابه دیگر رویدادهای نمایشگاهی ازجمله نمایشگاه کتاب نیست، وقفه‌ای است که ایجاد شده بود.

شمسائی با تاکید بر اینکه طی چند سال گذشته مصرف فرهنگی مردم کم نشده ادامه داد: معتقدم، مصرف رسانه‌ای مردم نه‌تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته است. فقط قالب‌های آن متفاوت شده؛ به‌عنوان مثال مصرف فرهنگی مخاطب در حوزه فیلم افزایش داشته است.

به گزارش ایبنا؛ بیست و چهارمین دوره نمایشگاه «رسانه‌های ایران» تا ۲ اسفندماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» برپاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها