شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
کتابفروشی‌های مجازی نمایشگاه‌های دائمی کتاب هستند/ رسانه‌ها و مطبوعات کتابفروشان را معرفی کنند

خراسان شمالی- براتعلی حاتمی مدیر کتابفروشی مجازی حاضر در نمایشگاه تهران به عنوان یکی از نمایندگان خراسان شمالی گفت: کتابفروشی‌های مجازی حاضر در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان نمایشگاه دائمی کتاب در همه زمان‌ها در دسترس علاقمندان به خرید کتاب هستند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) خراسان شمالی- اکرم عباسی: در آخرین روز مانده تا پایان نمایشگاه کتاب، کتاب‌فروش‌های مجازی فرصتی بسیار مناسبی برای خرید علاقمندانی است که نتوانستند به صورت حضوری کتاب خرید کنند.

نمایشگاه کتاب تهران امسال در بخش فروش مجازی و حضوری رکورد فروش را نسبت به سال گذشته شکسته است.

کتابفروشی‌های مجازی کتاب حاضر در نمایشگاه تهران سهم عمده‌ای در رونق نمایشگاه داشته‌اند از این رو با یکی از مدیران کتابفروشی‌های مجازی درباره مسائل مختلف به گفت‌وگو پرداختیم.

حاتمی با بیان اینکه کتابفروشی‌های مجازی نمایشگاه‌های دائمی کتاب هستند گفت: علاقه‌مندان به مطالعه و خرید کتاب می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجازی کتاب محصولات مورد علاقه خود را به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی خریداری کنند.

وی بیان کرد: حدود ۲ هزار کتاب را در کتابفروشی مجازی خود برای عرضه به علاقمندان کتاب بارگذاری کرده است.

حاتمی گفت: برای عرضه محصولات به علاقه‌مندان و همراهان کتاب از طریق مجازی مشکل عمده‌ای نیست تنها چندین مورد در ارسال و یا تاخیر بود که آنهم مربوط به عدم درستی اطلاعات دریافتی مشتریان است که تقاضا می‌کنیم از علاقه‌مندان که در ارسال آدرس و کدپستی بیشتر دقت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ناشران از فضای ایجاد شده برای کتاب‌فروشان استان‌ها و شهرستان‌ها استقبال کنند چرا که کتاب فروشان در شهرستان‌ها بازوان توانمند ناشران هستند.

حاتمی تصریح کرد: اگر کتابی از سوی ناشران در نمایشگاه عرضه شود، از آنجایی که عموم مردم قادر به حضور در نمایشگاه کتاب تهران نیستند؛ می‌توانند این کتاب‌ها را در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مجازی کتاب ملاحظه و خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌فروشی‌های مجازی کتاب در کل کشور دائمی هستند باید ناشران استقبال کنند و باید بدانند که اگر ما کتابی را برای عرضه به فروش می‌رسانیم، همین کتاب را به تعداد بیشتری مجدد از ناشران خریداری می‌کنیم، افزود: کار فروش و عرضه محصولات توسط کتاب فروشی های مجازی مکمل کار ناشران است به همین دلیل موفقیت ما عامل موفقیت آن‌ها خواهد بود.

کتابفروشی‌های مجازی نمایشگاه‌های دائمی کتاب هستند/ رسانه‌ها و مطبوعات کتابفروشان را معرفی کنند

وی که برای دومین سال متوالی در این نمایشگاه حضور دارد؛ ادامه داد: یکی از مواردی که می‌تواند در فروش مجازی موفق باشد معرفی آثار نویسندگان بومی استان‌ها است.

حاتمی گفت: نویسندگان بومی استان‌ها که معمولاً با ناشران بومی کتاب‌های خود را به چاپ می‌رسانند قدرت معرفی کتاب‌های خود را ندارند به همین دلیل نمایشگاه کتاب تهران باعث معرفی و تقویت این بخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید این بخش را تقویت کنیم، گفت: باید بخش معرفی آثار بومی نویسندگان تقویت تا ما هم بتوانیم معرفی کننده آثار بومی استان خود باشیم.

حاتمی با اشاره به مشکلات پیش‌روی فروش مجازی افزود: با توجه به اینکه کتاب‌فروشان کتاب‌های خودشان را به صورت خرید نقدی از ناشران انجام میدهند هزینه‌های بار و هزینه‌های متعددی را متقبل می‌شوند و از آنجایی که کتاب‌ها را مجدداً برای مشتریان ارسال می‌کنند هزینه مضاعفی را پرداخت می‌کنند.

وی گفت در نمایشگاه کتاب سال جاری هزینه پست و بخشی از هزینه‌های تخفیف هم را به عهده کتاب‌فروش گذاشته است و به همین دلیل کتاب‌های مثل کتابهای مرجع و دانشگاهی را قادر به ارائه با نرخ نمایشگاه به مشتریان نیستیم.

حاتمی بیان کرد: در سال گذشته کتاب‌های پرفروش ما ناشران کتابهای معارف و کتابهای دانشگاهی بود که با قیمت مناسبی در اختیار مخاطبین قرار دادیم.

وی گفت: فروش کتاب‌های دانشگاهی و مرجع سود چندانی برای کتابفروش ندارد و فقط عاملی برای بالارفتن نقدینگی است چرا که گاهی اوقات کتابفروش به دلیل کمبود نقدینگی اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب در مناطق خود میکنند.

حاتمی با اشاره به فروش خوب کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب گفت: سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشتیم و امیدواریم امسال هم تا آخرین روز فروش خوبی داشته باشیم.

ناشران کتاب‌فروش‌ها را رقیب خود ندانند

حاتمی با اشاره به اینکه ناشران کتابفروشان را رقیب خود ندانند افزود: کتابفروشان کمک کار ناشران هستند چرا که در این نمایشگاه یقیناً تعداد زیادی از مشتریان که تلاش دارند تا از نزدیک کتاب‌ها را ببینند و انتخاب کنند و از این فرصت برخوردار نیستند؛ می‌توانند با مراجعه به فروشگاه مجازی کتاب به محصول مورد نظر خود دست پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روح الله کریمی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    ماشااله حاج آقا حاتمی گل انشالله همیشه سربلند پیروز باشی من کریمی هستم پخش کتاب تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها