چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
رونمایی از کتاب «سیمرغ» مجموعه شعر و خوشنویسی در شیراز

فارس- «سیمرغ» عنوان چهارمین اثر مرتضی کشاورز شاعر، معمار و خوشنویس اهل شیراز و متخلص به «م.تفاوت» است که در مراسم بزرگداشت فردوسی در شیراز، از این اثر مکتوب رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، آیین «پنج کانون در راستای فردوسی» که به مناسبت روز ملی فردوسی و با حضور استادان شعر و ادب پارسی بویژه شاهنامه پژوهان، فرهیختگان و فعالان رسانه و گردشگری در مرکز همایش گلستان واقع در آرامگاه سعدی شیرازی برگزار و از تازه ترین کتاب مرتضی کشاورز هنرمند و فعال ادبی و فرهنگی شیراز با عنوان «سیمرغ» رونمایی شد.

کشاورز که پیشتر و در سال‌های گذشته سه عنوان کتاب شعر و خوسنویسی با عناوین «ندیدن دلیل نبودن نبود»، «آرزوها» و «غزلهای من را به من پس دهید» منتشر کرده در خصوص چهارمین اثر خود گفت: نام و مضامین شعری این مجموعه بر اساس داستان های حماسی، عرفانی قدمای ایرانی «سیمرغ» نمادی از سیر و سلوک است.

وی در این آیین در سخنانی کوتاه با تشکر از محمدرضا رفیعی راد و حسینی ارسنجانی که به اجرای برنامه های مختلف حوزه تاریخ و فرهنگ و ادب و هنر شیراز و فارس میپردازند بیان کرد: در مقوله گردشگری هم این امر به شکلی دیگر اتفاق می افتد و این ارتباط مفهومی و موضوعی بر اساس آموزه های موجود در این کتاب در قالب شعر علاوه بر زبان فارسی به ۶ زبان دیگر دنیا ترجمه شده و به خط شکسته نستعلیق نیز نگاشته شده است.

رونمایی از کتاب «سیمرغ» مجموعه شعر و خوشنویسی در شیراز

کشاورز یادآور شد: این مجموعه می‌تواند در اختیار هنردوستان و فرهیختگان و حتی گردشگران مختلف برای آشنایی با مضامین مورد نظر قرار گیرد. برنامه‌ریزی هایی انجام شده بود که این مراسم در جوار آرامگاه حکیم توس انجام پذیرد اما تقدیر این گونه رقم خورد که این مراسم در سعدیه شیراز و در جوار شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار گردد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دو کتاب دیگر با عنوان «ماه و آینه» و «خیلی دور، خیلی نزدیک» در دست چاپ دارم که به زودی توسط انتشارت زهره علوی در تهران منتشر خواهد شد.

این هنرمند خوشنویس از نوجوانی شروع به فراگیری و فعالیت در این زمینه نموده و با برگزاری نمایشگاههای متعدد خوشنویسی و نقاشی - خط بویژه با خط شکسته نستعلیق اکنون در آستانه ۳۸ سالگی تجربیاتش را با مخاطبانش به اشتراک میگذارد.

کتاب سیمرغ از تالیفات تازه مرتضی کشاورز توسط انتشارات «زهره علوی» در قطع رحلی و به صورت تمام رنگی چاپ و منتشر شده است.

به گزارش ایبنا؛ این اثر در حضور صدها نفر از دوستداران شعر و ادب پارسی و بزرگان عرصه تاریخ و فرهنگ فارس و شاعر و نویسنده کتاب در برنامه پنج کانون در راستای فردوسی در تالار اجتماعات گلستان آرامگاه سعدی رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها