یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
برگزیدگان جشنواره داستان کوتاه «شهر من سلماس» معرفی شدند

آذربایجان‌غربی- هم‌زمان با دهه کرامت برگزیدگان جشنواره داستان کوتاه «شهر من سلماس» معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، حجت الاسلام طباطبایی، امام جمعه شهرستان سلماس، صبح یکشنبه، در آئین اختتامیه جشنواره داستان کوتاه «شهر من سلماس» که در سالن جلسات فرمانداری سلماس برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت (ع) گفت: آشنایی جوانان با فرهنگ و تاریخ خود در تقویت و حس وطن دوستی جوانان اهمیت قابل توجهی داشته و برگزاری چنین مسابقات و جشنواره هایی در این زمینه نقش بسزایی دارد.

اکبر جسوری، نماینده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: قدمت و تاریخ سلماس به قدری غنی و پربار است که حتی نمی‌توان در قالب داستان بلند به مخاطب انتقال داد چه برسد به داستان کوتاه.

وی افزود: این استعداد شرکت کنندگان است که تاریخی به قدمت سلماس را توانستند در قالب داستان کوتاه به رشته تحریر در آورده و گوشه کوچکی از تاریخ سلماس را به تصویر بکشند.

جسوری ادامه داد: جشنواره داستان کوتاه «شهر من» به دو زبان فارسی و ترکی با محوریت اصلی زلزله سلماس در سال ۱۳۰۹ و سایر وقایع تاریخی این شهرستان برگزار شد که بیست و دو اثر از اعضای نویسنده و فعال کتابخانه‌ها و دانش آموزان به دبیرخانه رسید.

وی ادامه داد: اهداف اصلی این جشنواره اهمیت دادن به تاریخچه شهر سلماس، کشف استعدادها و پرورش نویسندگی افراد بود که در فاصله این فراخوان نشست های تخصصی تاریخچه شهرستان سلماس، توسط نویسندگان و تاریخ پژوهان سلماسی برگزار شد.

جسوری ادامه داد: در نهایت سه اثر از اسماً غفاری، دلوین اطمانی و ساره موسوی به ترتیب نفرات اول تا سوم، و از میان آثار نوجوانان نیز اثر ماهنی موفقی با عنوان «درخت انار» به عنوان آثار برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت؛ و نیز آثار مینا کریمی، محمود تاری وردی پور نیز شایان تقدیر انتخاب شد.

به گزارش ایبنا؛ محمد علی ضیایی، شاعر، نویسنده و مدرس داستان نویسی، داوری این جشنواره را بر عهده داشتند و ماهنامه ندای قلم نیز، در چاپ این آثار ارزشمند همکاری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها