شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
۱۲ جلد کتاب در اوز رونمایی شد

فارس- آیین رونمایی از ۱۲ عنوان کتاب از نویسندگان شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم و بخش جناح در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی توسط فرمانداری ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،نهاد کتابخانه‌های عمومی و دبیرخانه کتاب شهرستان اوز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اوز، در این آیین که ظهر شنبه در تالار فردوسی دانشگاه آراد اسلامی برگزار شد، محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز ضمن خوش آمد و تشکر از حضور مهمانان در مورد فعالیت های شاخص اوز در زمینه کتاب و کتابخوانی گفت: شهر اوز بارها عنوان شهر خلاق و سال گذشته نیز شهر دوستدار کتاب ایران را کسب کرد و اکنون نیز اعضای دبیرخانه عزم خود را جزم کرده اند تا برای پایتخت جهانی شرکت کنند.
در آیین محمدی از وحدت و همدلی و همچنین ار تباط مردم منطقه با دوستی و محلت یاد کرد و روز لارستان را نیز تبریک گفت.
شیخ محمد زمان زمانی امام جمعه اوز، اهل کتاب را به درجه ای از کمال توصیف کرد و گفت: نویسنده متعهد در هر زمینه و حتی قرن‌ها بعد نامش و اثرش ماندگار خواهد ماند همچون فردوسی، مولوی، سعدی وسایر اندیشمندان که تا بوده و هست ماندگار مانده اند و باز هم خواهند ماند شاید ثروت برود اما کتاب و دانایی در هر زمان می ماند و ماندگار است.
فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ضمن خوشامدگویی در مراسم تجلی همدلی شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم و با اشاره به ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی که یکی از ابزارهای تفکر، رشد و تعالی انسان است و می تواند پلی میان همه انسان‌ها و جوامع مختلف باشد، گفت، خوشحالیم که میزبان فرهنگ و دانایی و دانایانی هستیم که امروز کتابشان را به تاریخ این کهن دیار اضافه کرده اند و پای مکتب کلامشان درس می آموزیم.
در این آیین که شهرستان اوز میزبان بود، محمد صادق رحمانیان از گراش در مورد جایگاه کتاب و تجربیات خود در مورد جایگاه کتاب کتابت، فضای مجازی و کتابهایی که در انتشاراتی (همسایه) توسط ایشان چاپ شده بود صحبت کرد.
مفتوحی شاعر طنزپردازشعری درباره روز معلم و شعری به زبان لاری خواند.کلیپی از سیلوانا سلمانپور شاعری و نویسنده و پژوهشگر اوزی پخش شد که در مورد برنامه رونمایی کتاب و همدلی منطقه بود کلیپی کوتاه نیز از صحبت های سیده رقیه هاشمی نیز پخش گردید.
در ادامه؛ ناصر چمن پیرا نویسنده کتاب رویای بیداری گزیده شعرهای فارسی و بومی سرائی، ماه منیر پیشداد نویسنده کتاب دل نوشته های من، فرحان انتظام نویسنده کتاب تو می توانی، آرزو صالح نژاد نویسنده کتاب نیایش گنجشک ها، آرزو شفائی مولف کتاب چهل ایده برنده در مسابقات بین المللی معماری و حسنیه اسدی لاری نویسنده کتاب گزیده نامه نامی تالیف خواند میر با حضور در جایگاه به شرح مختصری از موضوع کتاب و چالش های آن پرداختند.
در پایان از کتاب‌های نویسندگان ناصر چمن پیرا کتاب رویای بیداری، ماه منیر پیشداد کتاب دل نوشته های من، فرهان انتظام کتاب تو می توانی، آرزو صالح نژاد کتاب نیایش گنجشک ها، آرزو شفائی کتاب چهل ایده برنده در مسابقات بین المللی معماری، حسنیه اسدی لاری کتاب گزیده نامه نامی تالیف خواند میر، محمد فقیهی کتاب آتوسا، سیلوانا سلمانپور کتاب زمزمه عشق، سیده رقیه هاشمی (افسون) کتاب پرسه در ذهن ناآرام مادر، شایان ضیائی کتاب آسمان تخیلی من، دکتر بهروز عزبدفتری کتاب شعرهای سلیوانا سلمانپور برگردان انگلیسی، کتاب وانیش واژگان از انوشیروان ابراهیم نژاد رونمایی شد که با اهدای تندیس تجلیل و از این کتابها رونمایی شد.
در این آیین اعلام شد چون زمان برنامه یک روزه اعلام شده بود و مکان تغییر کرده بود بعضی از نویسندگانی که دعوت شدند در اوز نبودند یا به دلایلی نتوانستند در برنامه حضور پیدا کنند که در اولین فرصت کتابهای آنها نیز با حضور خودشان و جشن امضا کتاب برگزار و رونمایی خواهد شد.
اجرای سرود توسط دانش آموزان آموزشگاه دخترانه محمدعلی خضری، حکایت خوانی تسنیم و نورا شریفی و پخش کلیپ هایی از اوز، لارستان و خنج و گراش و جویم از بخش های دیگر برنامه بود. مجری این برنامه فاطمه نجاتی از شاعران و عضو فعال انجمن ادبی تائب بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها