شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
نشست مجازی نشر نیماژ با ریچارد شکنر

مدیر نشر نیماژ گفت: در ۲۴ اردیبهشت جلسهٔ مجازی ریچارد شکنر نویسندهٔ کتاب «مقدمه‌ای بر مطالعات اجرا» واقع در دانشگاه سوره به میزبانی رامتین شهبازی برگزار می‌شود.

سهند آدم عارف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مطرح کرد: نشر نیماژ از سال ۱۴۰۰ تا امروز، به انتشار نمایشنامه‌های مطرح ولی ترجمه‌نشده‌ای می‌پردازد که تاکنون دیده نشده است. بیش از ۵۰ نمایشنامه از نویسندگان برجستهٔ جهان را که در ایران شناخته نشده بودند توسط مترجم‌های خوب و خبره به فارسی برگرداندیم. این بخش از نشر نیماژ در حوزهٔ تئاتر به دبیری علی شمس مدیریت می‌شود.

آدم عارف در ادامه افزود: نشر نیماژ علاوه بر بخش نمایشنامه، کتاب‌هایی در زمینه نظریه تئاتر دارد که جای خالی آن‌ها در عرصهٔ هنرهای نمایشی و تئوری تئاتر حس می‌شد.

وی گفت: از جمله کتاب‌های مهم و مرجعی که اخیراً منتشر کرده‌ایم، کتاب «مقدمه‌ای بر مطالعات اجرا» اثر ریچارد شکنر و ترجمهٔ آبتین جاوید و مهدی چاوش‌ور است که برای نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران پیش از سال جدید منتشر شده است. این کتاب از چند جهت دارای ارزش است؛ چرا که منحصر به تئاتر نمی‌شود و اجرا را وسیع‌تر از تئاتر دیده است. محقق و نویسندهٔ این کتاب یکی از پژوهشگران برتر تئاتر و مؤسس رشتهٔ مطالعات اجرا در دانشگاه‌های جهان است.

سهند آدم عارف در ادامه این گفت‌وگو تأکید کرد: ۲۴ اردیبهشت جلسهٔ مجازی ریچارد شکنر نویسندهٔ کتاب «مقدمه‌ای بر مطالعات اجرا» واقع در دانشگاه سوره به میزبانی رامتین شهبازی برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: همچنین کتاب «نظریه‌های تئاتر» نوشتهٔ ماروین کارلسون و ترجمهٔ دلارا نوشین یکی از بهترین کتاب‌هایی است که نظریه‌های تئوریک تئاتر از یونان باستان تا قرن بیستم را بررسی می‌کند. کتاب‌های «فناوری‌های نوین اجرا» و «رسانه‌های دیجیتال و طراحی پروجکشن» برای اهالی تئاتر بسیار فنی و قابل‌استفاده هستند.

مدیر نشر نیماژ مطرح کرد: علاوه بر بخش تئاتر، بخش جدیدی به نام بخش موسیقی هم اضافه کرده‌ایم و نام عنوان آن کتاب «سرناد» است که دبیری آن بر عهده من است. در این بخش ۴ عنوان کتاب جدید منتشر کرده‌ایم که جای خالی آن در فرهنگ موسیقایی مردم ایران کم بوده است. از جمله کتاب‌ها که در سال جدید منتشر شده است، کتاب «تاریخ واژگون موسیقی» نوشتهٔ تد جویا و ترجمهٔ سینا چراغی و کتاب «چگونه از موسیقی جز لذت بریم» نوشتهٔ تد جویا و ترجمهٔ امید سلطانی و «موسیقی با مغزتان چه‌کار می‌کند» با ترجمهٔ بابک علوی و کتاب «موزیک و فیلیا» نوشتهٔ الیور ساکس است که نگاهی بسیار جذاب و متفاوت به موسیقی دارد.

اطلاعات کامل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها