دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
پژوهشگر موسیقی نواحی برای خرید کتاب چه پیشنهادی داد؟

گلستان- هوشنگ جاوید پژوهشگر فرهنگ موسیقی نواحی و آیینی، فهرست پیشنهادی خود را برای خرید علاقه‌مندان از نمایشگاه سی و پنجم ارائه کرد.

هوشنگ جاوید، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، ضمن دعوت از عموم مردم به حضور و بهره‌مندی از فرصت برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که به صورت حضوری و مجازی برپا می‌شود، گفت: کتاب «در سراشیبی به سوی گومورا» به قلم رابرت اچ بورک که توسط نشر حکمت روانه بازار نشر شده است را برای خرید از این رویداد فرهنگی پیشنهاد می‌کنم.

وی افزود: کتاب «بابا الهوا» اثر محسن شریفیان که اثری درباره موسیقی و مردم شناسی بومیان کیش است را به مخاطبان فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی پیشنهادم می‌کنم تا سراغش را در نمایشگاه بگیرند.

هوشنگ جاوید ادامه داد: کتاب «راز و رمز آواز» نیز اثری خواندنی است که توسط حسین کاظمیان قلمی شده و توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شده است.

وی در پایان اثری با عنوان «فرهنگ موسیقی کار در ایران» که به کوشش خودش و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده را پیشنهاد داد و گفت: کتاب فرهنگ موسیقی کار در ایران در بر دارنده مجموعه مقالات مختلفی است که نویسندگان و پژوهشگران مختلف در زمینه آوازها و نغمه‌های کار در ایران نوشته‌اند. این نوشته‌ها مخاطبان را با نوع خاصی از موسیقی آشنا می‌کند که شاید کمتر به آن پرداخته شده است و یا پیش از این خیلی درباره آن نمی‌دانستیم.

به گزارش ایبنا، هوشنگ جاوید متولد ۱۳۳۸ و از چهره‌های نام آشنا در حوزه پژوهش موسیقی نواحی و آیینی ایران است که در کنار مسئولیت‌ها و افتخارات و کسب عناوین متعدد، کتاب‌هایی چون نقش زن در موسیقی مناطق ایران، میراث پهلوانی در خراسان، گلستان چامه‌ها، سیری بر تاریخ داستان پردازی آوازی و موسیقایی در ایران، پرند ستایش در ایران، آشنایی با موسیقی نواحی ایران، مناقب خوانی و موسیقی رمضان در ایران را قلمی و روانه بازار نشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها