دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
برگزاری «پویش بزرگ کتابخوانی شاگرد کلاس هشتم» در زنجان

زنجان- رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با بیان اینکه در راستای گرامیداشت این شهید «پویش بزرگ کتابخوانی شاگرد کلاس هشتم» برگزار می‌شود، گفت: منبع این مسابقه کتاب شاگرد کلاس هشتم است که به روایت زندگی شهید علیرضا جوزی می‌پردازد.

ابراهیم رستمخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: تاریخ دفاع مقدس مملو از نوجوانانی است که کلاس درس را رها کرده و علیه دشمن قیام کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید علیرضا جوزی فقط ۱۴ سال داشت که تصمیم به رفتن گرفت، اضافه کرد: به گفته مادر این شهید؛ او معتقد بود که اگر او به جبهه نرود جنگ پایان نمی‌یابد و این اتفاق افتاد با رفتن علیرضا به جبهه طولی نکشید که جنگ پایان یافت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با بیان اینکه در راستای گرامیداشت این شهید بزرگوار «پویش بزرگ کتابخوانی شاگرد کلاس هشتم» برگزار می‌شود، افزود: منبع این مسابقه کتاب شاگرد کلاس هشتم است که به روایت زندگی شهید علیرضا جوزی می‌پردازد.

وی ادامه داد: شرکت در این مسابقه کتابخوانی برای عموم آزاد بوده و علاقه‌مندان تا دوم خرداد فرصت دارند تا در این مسابقه حضور پیدا کنند که در نهایت به ۲۰ شرکت کننده جوایزی اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: همچنین کتاب صوتی «شاگرد کلاس هشتم» در کانال کنگره شهدای ۳۵۳۵ شهید استان زنجان قرار داده شده است.

رستمخانی با بیان اینکه اثرات هنریِ جذاب و سوژه‌های ناب در وصایای شهدا وجود دارد، گفت: نقش هنر و هنرمندان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بی‌بدیل است؛ هنرمندان استانی می‌توانند از این گنجینه عظیم بهره بگیرند و هر کدام را در قالب اثر هنری برای مخاطبین انعکاس دهند.

وی هنر را توانایی و مهارت آفریدن زیبایی‌ها دانست و افزود: متاسفانه بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه هنر مورد غفلت قرار گرفته که بخشی دولتی و بخشی از سوی مجموعه‌های مردمی اتفاق افتاده است لذا می‌طلبد تا مجموعه‌هایی شکل بگیرد تا این توانمندی‌ها و معرفی هنرمندان را منسجم پیگیری و انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط