جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
مطالعه متراکم لازمه نوشتن است

کرمان- معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: مطالعه لازمه نوشتن است اما مطالعه متراکمی که تبدیل به درک جدید و کشف زوایای جدیدی برای سرودن شعر شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، فرهاد فلاح در جمع کودکان و نوجوانان برگزیده و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اظهار داشت: اینکه نوجوان یا کودک به سمت شعر یا متن خوب می رود برای کانون و برای کشور یک سرمایه بزرگ است.

وی با اشاره به لزوم اهمیت مطالعه در نوشتن، افزود: شعر یک محتوای پیش پا افتاده نیست، شعر یک زاویه دید جدید است و آنکس که شعر می گوید از زاویه جدید یک موضوع را می گوید، زاویه‌ای که آدم‌های عادی آن‌را ندیدند.

به گفته وی، توجه به ابعادی که همه آن را نمیبینند، کار شاعر می شود؛ شاعر و نویسنده روی مطالعه‌ای که می کند باید فکر داشته باشد و یک تصویر جدید خلق کند.

این مسئول تصریح کرد: آنچه که مطالعه کردید، مرور و با دقت و به صورت ظریف موشکافی کنید؛ نگاهی را باید ارائه دهید که مردم از آن غافل هستند.

فلاح خاطرنشان کرد: سعی کنید از مرزها هم فراتر بروید و اشعار شاعران بزرگ دنیا را بخوانید تا ببینید جریانات انقلابی با شعر شکل گرفته و با شعر ماندگار شده است.

به گفته این مسئول، باشگاه قاف در سراسر کشور وجود دارد همچنین امسال باشگاه سیمرغ نیز راه‌اندازی می‌شود.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها