شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کارگاه تخصصی ویرایش متون کودکانه برگزار می‌شود

کارگاه تخصصی ویرایش متون کودکانه با حضور نویسندگان، پژوهشگران و مترجمان حوزه ادبیات کودک از یک‌شنبه (24 مهرماه) از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ این کارگاه با هدف آموزش علاقه‌مندانی برگزار می‌شود که در پایان آن بتوانند در مقام ویراستار، متون کودکان را ویرایش کنند و بخشی از نیازهای جامعه ناشران کتاب کودک را پاسخگو باشند. پیش‌نیاز این کارگاه تخصصی، گذراندن بخش نظری آن است و در بخش دوم که عملی است متونی انتخاب می‌شود که در فرایندی مشارکتی ویرایش خواهند شد.

در بخش نظری طی 10 جلسه مباحثی جهت آشنایی با ارکان ادبیات کودک مطرح خواهد شد که سرفصل‌های آن عبارت است از: چیستی ادبیات کودک، اهمیت و کاربرد ادبیات کودک، کودک و کودکی از منظر روان‌شناختی و جامعه‌شناختی، ساختار داستان و ادبیات روایی کودک، تصویر و متون تصویردار، مبانی نظری ویرایش و غیره... . تعداد جلسات بخش عملی نیز مانند بخش نظری است و به مباحث ویرایش ادبیات داستانی، ویرایش شعر، ویرایش ترجمه، ویرایش متون تصویردار، ویرایش متون دورگه و ویرایش غیرتخیلی می‌پردازد.
 
دبیر علمی کارگاه مهدی حجوانی است و در آن نویسندگان، پژوهشگران و مترجمانی همچون محمد گودرزی دهریزی، محسن هجری، حسین اسکندری، شهین نعمت‌زاده، علیرضا کرمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، مریم جلالی، فریدون عموزاده خلیلی، آتوسا صالحی، سحر ترهنده، مهدی ضرغامیان و شهرام رجب‌زاده نیز حضور دارند.
 
مخاطبان این کارگاه تخصصی، ویراستاران، نویسندگان، مترجمان و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات کودک هستند که در پایان هر بخش گواهینامه حضور در کارگاه به آن‌ها اعطا می‌شود و فراگیران برتر به ناشران حوزه کودک معرفی خواهند شد.

این کارگاه از روز یکشنبه (24 مهرماه) آغاز و یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 19 و 30 دقیقه در دفتر انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان به نشانی تهران، بلوار کریمخان زند، ابتدای خیابان حافظ جنوبی، کوچه هورچهر، شماره 13، واحد 1و2 برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به نشانی https://formafzar.com/form/smltg مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها