یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
نمایشگاه مجازی کتاب؛ ویترینی گسترده و سودآور

اصفهان - مدیر کتابفروشی و نشر پارسا گفت: در نمایشگاه‌های کتاب به دلیل تعدد ویترین فروش، قطعاً کتاب‌ها بیشتر دیده می‌شود و دسترسی مخاطبان به یک ویترین راحت‌تر خواهد شد.

حمیدرضا رستم‌زاده به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان در خصوص تاثیر فروش مجازی در ارکان صنعت نشر گفت: فروش مجازی باعث دسترسی آسان همه مخاطبان شده است. سال‌های قبل، صرفاً ناشران می‌توانستند فروش فیزیکی و مجازی در نمایشگاه کتاب داشته باشند که از سال گذشته کتابفروشان نیز عضو سامانه شدند و این ویترین گسترده قطعاً تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی افزود: مضاف بر اینکه کتابفروشانی که در این طرح شرکت می‌کنند، عناوین ناشران را در سایت بارگذاری می‌کنند و این چرخه فروش به سود همه، از مولف و ناشر تا کتابفروش خواهد بود.

رستم‌زاده با اشاره به مشکلی که سال گذشته طی فروش مجازی با آن روبه‌رو بودند و اظهار امیدواری برای رفع آن در نمایشگاه مجازی سال جاری عنوان کرد: بزرگ‌ترین مشکلی که سال گذشته داشتیم، این بود که ناشران، بسیاری از عناوین را به‌طور کامل در سایت بارگذاری نکرده بودند و به همین دلیل، بسیاری از عناوین موجود امکان بارگذاری در سایت فروش مجازی را نداشت و ما مجاز بودیم فقط عناوین تعریف‌شده را برای فروش مجازی بارگذاری کنیم، یعنی فروشمان به نحوی ناقص بوده مثلاً چند هزار عنوان کتاب داشتیم؛ ولی نهایتاً شاید ۳۰۰ عنوان را در سایت قرار دادیم.

مدیر کتابفروشی پارسا ادامه داد: به همین علت، در خصوص قیمت‌ها مشکل داشتیم و به دلیل به‌روز نکردن قیمت‌ها از سوی ناشر، قیمت پشت جلد موجودی، با عناوین روی سامانه تفاوت داشت و در این خصوص هم به مشکل برخوردیم.

وی به‌روزرسانی اطلاعات را همچون تعریف شدن عنوان کتب تا به‌روزرسانی مشخصات شناسنامه‌ای کتاب، راهی برای بهبود فرایند فروش در نمایشگاه مجازی کتاب تهران دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط