یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کتاب «۵۰ سال مامایی» منتشر شد

یزد - نویسنده کتاب خاطرات مامای یزدی از ثبت خاطرات تجربه ۵۰ ساله بانوی مامای یزدی در عرصه مامایی و انتشار این کتاب خبر داد.

سلیمان بوکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به چاپ کتاب «پنجاه سال مامایی» و خاطراتی از یک ماما در ۵۰ سال خدمت خود گفت: این کتاب با همکاری مامای بازنشسته یزدی تهیه و تدوین شده که خاطرات ۵۰ ساله وی را در قالب یک کتاب به عموم مردم ارائه کرده است.

وی افزود: زهرا محمدخانی یکی از ماماهای با تجربه یزدی است که توانسته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعددی تجربه کسب کند و هم اکنون به افتخار بازنشستگی نائل آمده و بر اساس علاقه شخصی وی این کتاب چاپ و منتشر شده است.

نویسنده کتاب خاطرات «۵۰ سال مامایی» گفت: این کتاب در قطع وزیری و در ۷۲ صفحه منتشر شده که بخش اول سخن ناشر و سخن مؤلف است و در بخش‌های دیگر نیز به ارائه این خاطرات پرداخته شده است.

بوکانی ادامه داد: در تلاش هستیم که با توجه به سابقه و رکورد ۵۰ ساله این بانوی یزدی در عرصه خدمت‌رسانی در حوزه مامایی، شاهد ثبت این افتخار در کتاب گینس باشیم که امیدوارم این اتفاق صورت گیرد.

این ناشر کشوری ادامه داد: در بخشی از این خاطرات بیان شده که زهرا محمدخانی در ابتدای خدمتش قرار بود، شش ماه ماموریت داشته باشد و در عرصه مامایی خدمت‌رسانی کند اما این شش ماه به ۵۰ سال تبدیل شد که بسیاری از مراکز درمانی و مامایی کشور نیز از خدمات این ماما بهره‌مند شدند.

سلیمانی گفت: این کتاب در شش بخش نگاشته شده که هر کدام از بخش‌ها به ارائه خاطرات این بانوی یزدی می‌پردازد و در پایان نیز شعری از خودم در باب هنر این بانوان و ماماهای کشور ارائه کرده‌ام.

ناشر انتشارات نقده ارومیه با اشاره به انتشارات آفرینش نشر ادب گفت: ما در این انتشارات سعی داریم خاطرات برجسته کشوری را ثبت کنیم و افرادی همچون این بانوی یزدی را معرفی کنیم تا به نوعی تجربه انگاری شده و در دسترس مردم قرار گیرد.

وی گفت: از مسئولان استان یزد نیز درخواست دارم این کتاب را مورد توجه قرار داده و با حضور مسئولان استانی رونمایی انجام شود تا هم این بانوی یزدی شناخته شود و هم اینکه این کتاب در دسترس عموم قرار گرفته و معرفی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط